Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 6349 ggr
GurkAnn
2012-01-28 20:15

Söker omplaceringshund

Hej!

jag söker en omplaceringshund och helst en cocker spaniel. Finns det någon som har tips eller har kontakter vad det gäller omplacerings-cockrar?

Tack på förhand!/Ann

Annons:
Viccan92
2012-01-28 22:19
#1

Kolla svenska cocker klubben eller blocket kanske.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Ria74
2012-01-29 20:00
#2

På blocket brukar man kunna hitta en del omplaceringar. Ett annat tips är att ringa runt till kennlar och fråga om dom har några omplaceringar.

Lycka till, hoppas du är lite hjälpt av dessa tipsen Glad berätta gärna i tråden hur det går för dig i ditt letande.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
2012-01-31 10:33
#3

Här borde de ha en cocker på 6 år till omplacering

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

jenay
2012-12-05 03:22
#4

finns det någon coker kennel runt jkp????.

Skrattandeha en bra dag. kram

Kyo
2013-12-07 23:49
#5

Frågar här istället för att skapa en ny tråd:

Är man väldig fräck om man kontaktar uppfödare som inte annonserar om vuxna omplaceringshundar och frågar om de vet om någon?

Vi letar nämligen efter hund och min erfarenhet är att de hundarna vi söker efter sällan hamnar på blocket - utan hittar nya hem via "mun mot mun" metoden. 

Tanken har slagit mig att kanske maila till uppfödare som har hundar som är intressanta och höra, även om de inte vill omplacera någon själv så kanske de känner någon - men det känns som att det kanske skulle uppfattas fel. Eller är det ansett OK att höra av sig med en förfrågan om vuxen omplaceringshund? :)

MVH Lina

fannyerika
2013-12-11 13:20
#6

svar till #5 Kyo
Jag tycker verkligen det är OK att höra av sig till uppfödare osv och rådfråga eller höra sig för om omplaceringar. Många uppfödare har mycket kontakter inom rasen och kan säkert tipsa om en hund eller en annan uppfödare osv. Vissa uppfödare har ju även hundar de lämnar ut på foder för att invänta ex parning eller likande. 

Det skadar ju aldrig att ringa eller maila, vill dom inte svara och hjäpa till är de ju bara att prova med någon annan.

Annons:
Ressu
2013-12-24 08:29
#7

#5 Det är helt okej att höra av sej till uppfödare och kolla, sedan kan man ju själv t.ex lägga ut en annons om att man är villig att ta en omplaceringshund t.ex på olika sajter (FB / Blocket osv)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Kyo
2014-01-03 21:41
#8

#6 och #7 , tack så mycket för era svar!

Jag har annonserat själv i div. FB-grupper och även på Blocket, har nu även tagit mod till mig och mailat några uppfödare och väntar och ser om jag får napp! :)

MVH Lina

Arny
2014-01-06 11:04
#9

Min kompis gjorde just så. Mailade till en hel hög uppfödare och förklarade att hon var ute efter en vuxen hund. Och hon fick napp. Så nu bor det en black en tan dam hos henne. Jättetrevlig! Tiken skulle pensioneras från avel så både uppfödare och min vän blev nöjda =)

Kyo
2014-01-06 22:22
#10

Jag fick faktiskt napp på blocket ändå! Det blev inte riktigt som planerat, men nu har vi inte bara en, utan två Am. Cockers på prov här under några dagar.

(Nope, de kommer inte flytta hem igen ;) )

MVH Lina

Arny
2014-01-07 12:32
#11

Oj vad kul! Lycka till =)

Ressu
2014-01-07 20:40
#12

#10 Grattis, vad roligt =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Upp till toppen
Annons: