Annons:
Etikettpresentation
Läst 1518 ggr
Ressu
2/23/12, 8:39 AM

Medlemspresentation

Tänkte det skulle vara kul att få veta lite mera om varandra så här tänkte jag att vi skulle kunna lägga in en liten presentation av oss själva. Ni berättar vad ni vill och om ni vill får ni gärna lägga in en bild av er själva eller er/a hund/ar (eller kanske både och Glad)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Annons:
Ressu
2/23/12, 8:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag heter då Kati och bor i Österbotten, Finland. Jag bor med min fästman och våra 6 hundar (samt dagishunden som är egen uppfödning) i vårat hus i en liten by ute på landet. Jag bedriver småskalig uppfödning av cockerspaniel och shetland sheepdog under namnet Westtorpets.

Jag har aktivt hållit på med hundar sedan 1994 då jag fann agilityn med våran blandras. Min första egna hund föddes 1995 och den långhåriga collien Nero var min bästa vän ända tills han vid 8 års ålder drabbades av en hjärntumör. Med Nero hann jag dock pröva på agility, tävlingslydnad, flyball, personspår, lite bruks och utställningar.

Efter Nero så flyttade min första sheltie in och då var det kört =). Så nu bor här 3 sheltien och 3 cockrar. Att det blev cocker så berodde mest på att då sambon och jag flyttade tillsammans så ville han ha en hund som han kunde jaga med samt spåra. Och eftersom vi haft cocker hemma tidigare så var valet ganska enkelt eftersom jag vill ha en lite mindre hund som skulle gå bra med sheltiena och som jag ändå kunde träna agility och lydnad med. Så då flyttade det en cocker Spectrolite´s Points On Back - Neiti in här hos oss. Neiti är även mor till de två andra cockrarna som bor hos oss. Westtorpets Stars Of Shadow - Merja och Westtorpets Shadow Of Smoke - Kalle föddes i augusti 2011.
Våra hundar aktiverar vi med bl.a agility, lydnad, viltspår,apportering och även cockrarna med jakt (främst fågeljakt).

Jag är utbildad agilityinstruktör, har gått många andra olika skolningar inom diverse hundsporter, är utbildad ringfunktionär (för utställningar), ordförande för vår lokala hundförening, skolare för vår lokala hundförening samt så är jag aktiv inom många andra hundklubbar och föreningar.

Hundintresset har väl egentligen alltid funnits men det har bara växt sej starkare genom åren.

Bifogar en bild av mej och våra hundar =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Fridaaaa
2/23/12, 9:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej och hå!

Frida heter jag. Bor i sköna Blekinge långt ner i vårat långa land.
Bor ute på landet, tillsammans med min underbara sambo och alla våra djur: 1 hund, 2 katter, 5 kaniner, 6 marsvin, höns & 1 tupp.
Trivs som fisken i vattnet på landet, absolut ingen stadsmänniska.

Min familjs första hund var en 4vägskorsning (enbart fågelhundar) som blev hela 11 år gammal. (mamma hade haft hund innan dess). Sedan skaffade dem ny hund, en border/labbe, som tyvärr fick tas bort vid 1 års ålder pga grov höftfel. Sedan skaffade dem en nuffe/landseer, som dem har nu som är 1½ år gammal.

Själv har vi en sankt bernhard, som vi haft sedan hon var jätteliten då svärmor har fött upp henne. Helt klart hunden för mig! :)
Svärmor har nu inga sanktisar alls men däremot en cockerspanieltös vid namn Bella.

På fritiden (vilket jag har mycket) umgås jag & pysslar med mina djur, promenerar med hunden, fotograferar, umgås med familj & vänner mm.
Gick naturbruk -smådjur/hund på gymnasiet, men nu ska jag söka vidare till högskola, förskolelärare :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: