Annons:
Etikettlekar
Läst 1231 ggr
Knutte-love
2013-03-31 19:05

Kommer ni alltid ha en Cocker?

Hej! Lite nyfiken. Ni som har en Cocker. Kommer ni alltid att ha en Cocker i hemmet? 😛

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Annons:
Knutte-love
2013-03-31 19:07
#1

Jag svarade "Vet inte, bra fråga." Eftersom jag är sugen på en till, men endå inte. För Danny är inte den hunden som jag trodde att han skulle vara. =( Så jag vet faktiskt inte. 😛

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

SuperLimm
2013-03-31 19:07
#2

Det vet jag faktiskt inte! Är så otroligt trött på en hund som äter ALLT. Visst är det skönt med en hund som inte är kräsen men det har gått lite för långt tycker jag när hunden äter allt som går att äta och lite till. Så det vill jag inte ha igen men har hört att alla cockrar inte är så matglada så får väl se vad det blir. Nästa hund kommer inte bli en cocker iaf.

Mvh Linn

Knutte-love
2013-03-31 19:10
#3

#2 Okej, Tänk vad skönt det skulle vara om Danny åt allting.=P Han är en utav dem kräsnaste hundar jag träffat! =P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

SuperLimm
2013-03-31 19:11
#4

hahah så lustigt det kan vara egentligen! :P Men jag kan säga att det är inte så roligt med en hund som äter allt och sen spyr upp visa saker. typ som när hon ätit för mycket pinnar (tuggar sönder och sväljer) så spyr hon upp det på natten o måste ut flera ggr.

Mvh Linn

Knutte-love
2013-03-31 19:14
#5

#4, Hmm, Jag ångrar mej nog. Hellre en kräsen hund.🤐 Danny brukar fara och äta hö som ligger på golvet som mina marsvin har slängt ner på golvet. =P Och det brukar han spy upp. Så jag nöjer mej med att han är kräsen.😉

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

SuperLimm
2013-03-31 19:19
#6

hahaha lagom är nog egentligen bäst! Men det är ju svårt att veta vad det blir av hunden när den är liten ;)

Mvh Linn

Annons:
Ressu
2013-04-01 20:42
#7

Man kan ju aldrig säga vad som kommer att hända men HOPPAS det iaf =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Knutte-love
2013-04-01 21:37
#8

Hehe jo. Men frågan är lixom menar hur du tänker nu. =P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

maay
2013-04-07 20:15
#9

svarade "hoppas det". Vill hemskt gärna ha en till cocker efter Emil, men vill även testa på en annan ras. Så vi får se ^^ Det bästa skulle vara att kunna ha flera hundar!

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Viccan92
2013-04-07 21:42
#10

Har ingen längre ens. Får se om det blir någon i framtiden.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Frosstis
2013-04-08 16:47
#11

Jag kommer inte alltid ha det (även om jag svarade ja) men jag kommer absolut ha en till cocker i framtiden!

Min hund äter också allt, förutom pinnar och sådant 😃 Han äter det som är ätbart alltså ;) Och sedan kan det väl smaka gott med lite bajs eller mat som man hittar på vägen ibland xD

Han leker aldrig med pinnar, stenar, hundleksaker eller så ;) vilket är synd tycker jag.

maay
2013-04-08 16:50
#12

#11 haha, känner igen mig. Emil äter/smakar på allt han ser! Vilket kan vara väldigt jobbigt ibland :p

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

SuperLimm
2013-04-08 17:37
#13

#11 Jag tycker du ska vara glad för att han inte gillar att leka med pinnar! Pinnar kan bli rena döden för en hund, jag tycker inte om pinnar alls och förbjuder alla hundar jag har att leka med dom.

Mvh Linn

Annons:
[Ulvrot]
2013-08-07 12:31
#14

Jag hoppas det alltid kommer finnas en cocker i familjen. Jag gillar skarpt mentaliteten på tokstollen här hemma och ska jag ha en till i framtiden får det gärna vara samma mentalitet igen. Dock mindre päls tack! :)

[Camia7]
2013-08-09 20:51
#15

har bara läst att en verkligen älskar rasen… ni andra låter osäkra? varför?

Ria74
2013-08-10 13:06
#16

För min del älskar jag rasen. Tycker den är vänlig, godmodig, intressant, barnvänlig och jobbglad.

Det som är jobbigast med cockern är pälsvården. Det tar tid och man måste hålla pälsen i trim.

Jag svarade hoppas det eftersom min sambo är allergisk och tål inte Bella jättebra.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
2013-08-11 09:39
#17

För min del är det att jag inte vet vad framtiden håller, vad som kommer att hända. Men som jag skrev så HOPPAS jag att det alltid kommer att finnas en svansviftande, långöra hos oss =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Arny
2013-08-26 16:15
#18

Jag hoppas att det alltid kommer bo en cocker i min familj. Koffi är en helt underbar hund. Han älskar alla både människor, hundar, katter kaniner ja det mesta med en hjärna ;)

Han är lydig och duktig. Jag rakar ner honom med jämna mellanrum. Sparar på öron, bröst och lite fanor på benen så hans päls är lättskött. Han är inte matgalen men heller inte kräsen, utan nåt mitt i mellan. Kan tänka mig att prova en amris om jag skulle välja en annan ras.

Upp till toppen
Annons: