Annons:
Etikettfoder-mat
Läst 1290 ggr
Ria74
2014-02-01 14:43

Märgben eller inte?

Ger ni era hundar märgben? Om inte, varför?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Mr_Si
2014-02-01 14:45
#1

ja, hon älskar dem och jag tror att tugg är bra för tänderna :)

Ria74
2014-02-01 14:47
#2

Jag har faktiskt aldrig gett Bella något märgben. Den hunden jag hade innan brukade få, men av någon anledning har det inte blivit att Bella fått något.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ociosa
2014-02-02 08:31
#3

Våra får alltid, ligger lite överallt här hemma, även från älg har de fått. Dom älskar det! Tror det är bra för att ha ha att "bita av sid på" :)

Sploutt
2014-02-02 14:48
#4

Nope, skulle aldrig ge en hund bärande ben.. Dom är väldigt hårda, flisar sig lätt och det är SÅÅÅÅÅ många hundar som har skadat tänderna på dom pga hårdheten. Finns många andra bra ben man kan ge istället. Exempelvis revben :)

Ressu
2014-02-02 20:57
#5

Ytterst sällan tugger de märgben och gör de det så är det endast under övervakning det sker.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Lööv
2014-02-07 11:27
#6

Har alltid givit mina det då jag ska vara borta en stund det är avsågade märgben som har märgen kvar cirka 8 cm tjocka. Märgen är bra för kalk och  tänderna får stimmulans om inte biter de sönder dynor disktrasor korgar trasor skor möbler.

          Jag spar benen och fyller dem med leverpastej gånger därpå om jag ska vara borta en stund.  De har då sysselsättning flera timmar.  Och de klarar av rangordning.  en 11 årig golden en 5 årig golden och en 8 månaders blandras  Dansk svensk gårdshund spaniel.

Ok en  gång hade Bonnie fastnat med  hörn tänderna i benet så vi fick  ta en avbitar tång och ta bort benet med.

Jag gillar märgben bättre än rullad hund. Men jag köper de benen med  för cirka 2-300 kr månaden. Favoriten är de med  rullat kött.

En som haft olika hundar i  50 är Blossas Matte

Annons:
[Forest]
2014-02-07 22:56
#7

Nej jag ger andra ben. Trots att dom får färskfoder+ råkost så tål inte deras magar märgben och jag tycker inte det är så jätte kul att springa ut på natten flera gånger då dom blir lösa i magen.

LuLeLo
2014-02-07 23:00
#8

Vågar inte ge märgben just för det som andra har berättat, att det finns en betydande skaderisk.

Tass Josephine

Upp till toppen
Annons: