Annons:
Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 871 ggr
Ressu
4/14/14, 7:35 PM

Dessa fästingar

Nu är den tiden kommen då dessa små läbbiga blodsugande kryp är på "krigsstigen".
Hur hanterar ni dessa Fästingar? Har ni medel eller halsband? Hur upplever ni att det fungerar samt hur mycket Fästingar har ni hos er, dvs lever ni i ett fästingparadis eller finns där just inga…

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Annons:
Ria74
4/14/14, 8:24 PM
#1

Vi har massor av Fästingar och då menar jag verkligen massor. Bella är tyvärr allergisk mot alla medel vi testat så vi försöker med bärnstenshalsband, spraya med diverse hemma kurer och håller tummarna för att vi ska slippa allt för många.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Banankaka320
4/15/14, 3:04 PM
#2

Jag hade bärnstenshalsband men de gick sönder men kommer förmodligen köpa det igen då jag var välidigt nöjd och vill använda så lite gift som möjligt :) 

Men det är inte så mycket Fästingar där jag bor som tur är


Asja
4/15/14, 4:31 PM
#3

Jag hittade denna sida av en slump och här finns flera recept! Om de är bra eller inte vet jag inte men man kan ju prova!

Asja
4/15/14, 4:48 PM
#4

Jaså skulle länken med också…😉http://www.hundkonsultsonja.se/empty_13.html

Knutte-love
4/16/14, 11:54 AM
#5

Här där jag bor finns det som tur är inte så mkt Fästingar. Det är oftast ute katten som drar in dem. ;)

Danny brukar få medel. =)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

SaaraE
4/21/14, 11:16 PM
#6

ör på apotekets nya halsband. Rätt dyrt men väldigt effektivt. Inga Fästingar alls efter att jag satt på det:)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
Ressu
4/22/14, 1:49 PM
#7

Vi har nu lagt Seresto halsbanden på våra. Vi hade de ifjol också och då var vi supernöjda.
Cockrarna som annars simmar mycket och blir ofta tvättade så funka det inte med spot-on medel. De sluta verka efter bara några dagar och så fick man vänta i 3 veckor till innan man kunde lägga mera. Scalibor tålde inte cockrarna då de oftast är rakade frampå halsen. Vi har även provat diverse bärnstens, olika hemmakurer osv men inget har fungerat. Vi bor i ett otroligt fästingrikt område var bara för att man går ut kan hundarna ha allt från 10-80 Fästingar som kräler omkring.
Så då Seresto kom ifjol (som de då kan simma med på) så tänkte vi att vi ska testa. Och det funka långt över förväntan. Inte en endaste fästing efter det. Även vår fodertik köpte vi det åt som bor sommarhalvåret nere på sommarstugan så hade endast en liten krälande på sej efter hennes halsband aktiverats.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

pernillaoscarsson
4/26/14, 12:50 AM
#8

Vi har inte råkat ut för några Fästingar än. Vi köper ett medel som tillverkas och säljs här i stan som fungerar helt ok. Helt fri från Fästingar blir vi inte men vi slipper nog en hel del. Medlet är giftfritt och fungerar bra på alla sorters djur och människor.

Vi körde på frontline de första 5 åren tills vi insåg att det var just det som gav honom epileptiska anfall. Så rekommenderar inte det till någon. Fästingarna höll sig borta men det kan man väl ha förståelse för då det uppenbarligen är ett riktigt gift.

SuperLimm
4/28/14, 1:15 PM
#9

Jag använder frontline, funkar superbra och hon är fri från Fästingar i 3 veckor. Sen kan man hitta någon krypandes. Inga biverkningar än så länge heller :)

Mvh Linn

SaaraE
6/3/14, 9:18 AM
#10

#8 Vad har ni för hundras eller typ av hund?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

pernillaoscarsson
6/4/14, 1:11 AM
#11

#10 Jag har en engelsk cocker spaniel ;)

Upp till toppen
Annons: