Annons:
Etikettpresentation
Läst 1755 ggr
Ressu
2014-04-14 20:32

Presentationstråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte det kunde vara roligt att ha en tråd var vi alla berättar lite kort om oss och de hundar vi har eller skulle vela ha 🙂

Jag kan börja med att presentera mej själv och mina hundar =)
Jag heter Kati (Ressu här på sajten) jag är en 30+ tant som bedriver kennel Westtorpets här i Österbotten, Finland. Vi har en väldigt småskalig uppfödning av Cockerspaniel samt Shetland Sheepdog var alla våra hundar först och främst är våra familjemedlemmar.  Jag  har flera olika utbildningar bakom mej inom hunderiet bl.a funktionär inom flera olika tävlingsgrenar, instruktör, uppfödarutbildning, ringfunktionär och så har jag även dragit såväl lydnads- som agilityträningar aktivt i snart 15år. Jag är ordförande för vår lokala hundklubb, sekreterare för en spanielklubb och sitter som styrelsemedlem i Kenneldistriktet. Så man kan säga att hundar hör till min vardag 😉
Hos oss bor för tillfället 7 hundar (samt så har vi en tik ute på foder). Mina äldsta vovve heter Poitsu och är en snart 11-årig Sheltieherre som jag tävlat i agility med. Han är kvalad upp i agility klass 3 (small) och tävlade där i flera år. Nu lever han lyckliga pensionärsdagar hemma hos oss.
Efter det kommer min andra äldre (9år) sheltieherre Ressu, Birasin Change My Life. Han har jag också tävlat i agility med (klass 2 medium) då han var runt 4 så kom vi underfund med att han har 1 dåligt höft så då la vi tävlingskarriären på hyllan. Han jobbar som terapihund på ett äldreboende och i dagens läge så tränar och tävlar vi i inofficiell rallylydnad (rallylydnaden inte en officiell gren i Finland ännu, men blir det i maj).
Så kommer vi till vår äldsta (5,5år) cocker Neiti, FI CH Spectrolite´s Points On Back. Hon kom in som en liten tyrann i ett hus som var van med snälla små sheltien. Damen reta gallfeber såväl på de äldre sheltiena som på matte och husse då hon mörda leksaker, böcker och lite annat smått och gott hon kom över. En envis cocker som bara hade öron då hon själv ville. Älskar simma och jobba i skogen (såväl spår som jakt) Tyckte utställningar och lydnad var världens dummaste påfund då man måste lyda. Agility tyckte hon var rolig sålänge det gäller att krypa och klättra (slalom och hopp är onödiga anser hon). Ändå är hon den charmigaste och mest personliga hund jag har haft nöjet att lära känna. Neiti är också mor till de andra cockrarna vi har.
Så har vi Kiira, Hillfire Tri To Be Good. En sheltiefröken på snart 4,5 år. Hon är vår turbosheltie som lägger iväg 320km/h efter leksaker. Älskar agility över allt annat och lägger iväg med en sån fart att hon inte alltid hinner med själv. Kiira är mor till vår yngsta sheltie.
Då kommer våra "ungdomar". Dvs:
Merja, Westtorpets Stars Of Shadow våran allt i allo hund på 2,5år. Hon älskar att jobba oavsett då om det gäller lydnad, spår, agility, utställning, jakt eller något annat. Skogen är helt klart det ställe hon älskar mest att vara på.
Kalle, Westtorpets Shadow Of Smoke. våran cockerhane ur samma kull som Merja. Han är en stor kille som tror han är lika smidig som en liten sheltie, vilket har genom åren gett oss många goda skratt då hans upptåg oftast misslyckas radikalt.
Sist har vi då minstingen i huset. Flikka, Westtorpets Queen Of Fire vår lite över ett år gamla sheltiefröken. Hon är busen i familjen. Alltid redo att leka och en riktig personlighet som är snabb att visa vad hon tycker om saker och ting =)

Bifogar en bild fotad förra sommaren av alla hundarna
Från vänster:
Ressu, Birasin Change My Life
Poitsu
Kiira, Hillfire Tri To Be Good
Flikka, Westtorpets Queen Of Fire
Neiti, FI CH Spectrolite´s Points on Back
Kalle, Westtorpets Shadow Of Smoke
Merja, Westtorpets Stars Of Shadow

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Annons:
Knutte-love
2014-04-15 14:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Näst på tur är jag(Amanda- knutte-love) och min Engelsk Cocker Spaniel hane Danny på 3 år.

Jag är 19 år, Arbetslös och älskar djur, samt  att fotografera. =) jag bor med min mamma i ett hus  en liten by utanför Gävle. (Ca 5mil ifrån) vi har inte bara hund här i huset. vi har även 2 katter och 8 marsvin. :) Jag har en oreggad marsvinsuppfödning so heter Tandtrollets. Jag har ingen möjlighet att regga den nu, så därför är det ännu oreggad. Det är inte ne stor uppfödning. Men det är inte meningen då jag försöker tänka på mej och mina djurs bästa och vad det klarar av och vill.=) Jag har varit marsvinsägare i 5 år, och har haft 3 kullar innan med hjälp av en riktigt duktig uppfödare. Är ni sugen på mer av mina marsvin eler läsa mer om mej och Danny? DÅ kan ni besöka hemsidan eller min blogg

Danny - Barecho Fool To Remain Sane. Är en trevlig hane som har bott här sedan 9 veckors ålder. Men då va han min systers valp. Sen gick tiden och hon tröttnade på all päls. Vi fick inte raka ner an då han va bara hos oss på Foder. Men då beslutade jag och min syster att han skulle bli min hund. Så jag hade honom på prov i några månader för att veta om jag klarade av honom. Och när jag hade honom på prov så beslutade sej uppfödaren på att skriva över honom helt på min syster. Så då bestämde jag mej för att han skulle vara min hund. Så han bor här med mej och min mamma. då min syster flyttade till hennes kille. =) Danny är en kille som är fruktansvärt envis. ;) Men väldigt rolig att träna med. Vi tränar dock inte för att tävla, men lika roligt endå.=) 

Jag tar även hand om min systers Flat Coated Retriever hane på 7,5 år vid namn Wille. för tillfället då han har en gammal förslitnings skada och måste vila. Men han beter sej endå som en valp och är överallt och ingenstans! 😂

I framtiden så har jag planerat att skaffa mej en Clumber Spaniel, då jag har sedan 5 år tillbaka velat ha en underbart vacker Clumber. 😉

På bilden: Flattarna är kullsyskon.=) 

Vänster: Danny

Mitten Trofé

Höger: Wille

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Asja
2014-04-15 17:00
#2

Ja, jag heter Ann-Sofie och bor några mil utanför Örebro tillsammans med min man och vår 9-åriga dotter. Morris heter vår engelska Cocker Spaniel pojke som snart är 4 månader gammal. Vi har även en drever som heter Chester och är ca 7 år. Han tycker det är rätt jobbigt med en valp i huset.. Två åldriga katter har vi också, Missy som är 17 år och Snobben som är 14. De tycket också det är jobbigt med valp.. Kaninerna, varav den ena från egen uppfödning, bryr sig inte alls om detta med valp och hönsen gillar inte hundar alls. Som ni nu förstår är det alltså rätt mycket kalabalik här hemma, en leksugen valp som jagar två gamla katter samtidigt som drevern försöket på sova! Mitt i detta oljud försöker jag ta mig igenom en universitetsutbildning till beteendevetare, ett år har jag kvar. Ja det är väl lite om mig och de mina!

Ria74
2014-04-15 17:24
#3

Maria heter jag och är Sajtvärd här, har just fyllt 40 🤫 och är just nu mammaledig och hemma med min dotter Molly som är 9 månader idag.

Här hemma har vi cockern Bella som är 11 år i år, en riktig gammeltant med andra ord. Men hon har fortfarande energin på topp och älskar att gå långa promenader och att få springa i skog och mark.

Dessutom bor det en katt i huset som mest tycker Bella är i vägen särskilt när det vankas mat 😉

Mina fritidsintressen förutom Bella och Molly är att baka, älskar att testa nya recept och har en ständig följeslagare i köket. Något kan ju bli bränt och behöva provsmakas 😎 Bella är den som först går ut i köket när jag säger att jag ska baka.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
2014-04-22 14:09
#4

Vad roligt att få läsa lite mera om er och era hundar =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Ociosa
2014-04-22 19:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Då får vi med presentera oss :) Jag heter Johanna, bor i Karlshamn med gubbe i ett litet gult hus med tre barn varannan vecka och tre hundar på heltid :) vi har Astrid som är mammas lilla sötnos, en 1 årig cocker. Sen har vi "storasyster" Freja, en wachtel och även "lillasyster" Siri som är en jämte. Som ni kanske förstår så är det en världans massa jakt hemma :) men det jag och Astrid är bäst på är att mysa i soffan och vara i köket och göra massa gottis :) jag gillar även att göra handarbete och nu kommer jag börja sy till hundarna! Astrid är mer perfekt än vad jag kunnat tro, jag fick precis alt det jag önskade :) så kommer komma fler valpar från hennes uppfödare! Astrid och jag har hunnit uppleva massa glädje genom att vinna massa rosetter på utställningar, träffa grisar i vildsvinshägn, spåra, vara i skogen och mysa. En perfekt hund helt enkelt :)

Nicolew
2014-06-05 05:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Mitt namn är Nicole, 20år från Östergötland men född och uppvuxen i Stockholm. Jag har sedab två år tillbaka delat min vardag med min Eng. Cockertik Flikka som jag tränar och tävlar med. Hittills har vi bara hunnit med Lydnad, men agility och Freestyle står på tur, jag ska bara hitta modet att ta mig ut på den planen. Annars har jag en Schäfertik på drygt 9mån som jag kommer satsa på lydnad och Ipo med, när hon kommit upp i åldern och mognad för det. Brinner för allt inom hund och driver en vardagsblogg (Nicoletollemark.weebly.com) där vi dokumenterar våra dagar tillsammans med träning osv. Jag älskar att finnas till hands, så har ni några frågor, önskar hjälp eller liknande, hör av er! Jag hjälper mer än gärna till :)

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Annons:
hilma2013
2014-06-08 17:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej!

Ny och nygammal Cockerägare då en liten Hilma som flyttat in till oss, hon är 10 månader. Jag är uppväxt med en svart Cocker som hette Jimmy. Jag har även Niklas en snart 11 årig storpudel, jag har haft storpudel i 10 år, två av fått magomvridning så en ny ras kändes lugnare.

Jag bor Mjölby med man och vuxna barn. Vi har tagit hand om äldre omplaceringar så Hilma är den yngsta som flyttat in hos oss /Lolitha

Ria74
2014-06-12 22:46
#8

Så roligt att få läsa om er alla, puffar upp tråden så fler hittar den :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: