Annons:
Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 1050 ggr
SaaraE
2014-04-21 23:18

Borsta tänder?

Hur är era hundars andedräkt? Borstar ni tänderna på era hundar och i så fall hur ofta? Fungerar detta? Jag kan även skrapa bort tandsten själv vilket jag gör med jämna mellanrum. Men däremellan behöver jag lite tips?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
Ressu
2014-04-22 13:50
#1

De mår nog bättre av att man borstar deras tänder. Blev rekommenderad att beroende på hur mycket hunden tuggar ben då så minst några gånger i veckan. Tuggar de lite så varje dag.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Ria74
2014-04-22 20:23
#2

Vi testar att borsta tänderna lite då och då, men det går sådär ;)

Bella biter ihop när jag för in borsten och sen är det kört.

En gång om året får hon tandsten bortplockad hos veterinär.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

SaaraE
2014-05-31 13:00
#3

Fasen, kanske skulle ge mig på det där ändå då;)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Asja
2014-05-31 17:52
#4

Jag fick höra av vet att om man inte borstar varje dag kan man lika gärna strunta i det helt, för då ger det iallafall ingen effekt. Jag tycker det låter ganska märkligt, eftersom det måste ju ändå vara bättre att man gör rent några gånger i veckan än aldrig? Morris håller just nu på och byter tänder, det är mycket som är löst och han är öm i munnen så vi borstar inte men jag har tänkt börja så snart alla tänderna är bytta!

SaaraE
2014-06-03 09:16
#5

Har fått höra att det kan irritera tandköttet att borsta varje dag. Någon som har erfarenhet av det?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Ria74
2014-06-12 22:42
#6

Just nu har Bella en andedräkt som kan döda getingar i trädgården ;) så det är nog dags för en tripp till veterinären och plocka tandsten igen och köra några varv med tandborsten.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Upp till toppen
Annons: