Annons:
Etikettkennel-valpar
Läst 2986 ggr
busKotten
2014-05-26 11:12

Jaktcocker- kennels

Hej,

första gången jag är inne här.

Jag har två Goldens (13, 7 år) varav den yngre har tävlats/ tävlar i agility och freestyle samt tränats/ tränar lydnad och jakt.

Jag har själv tyckt att jakten är otroligt rolig att hålla på med och har tänkt att det är ngt som jag med nästa hund vill satsa på betydligt mer. Skottberördhet sätter stopp för mig och min hund i nuläget…

Under flertalet år har jag funderat mkt på vilken typ av hund jag vill ha- och jag trivs otroligt bra med goldens. Dock skulle jag önska en mindre typ av hund- rent av praktiska skäl. Av den anledning kom jag att fundera på jaktcockern (har alltid gillat spaniels också, men är inte intresserad utav den "vanliga" varianten). Jaktspringern tycker jag känns för stor- då är vi nästan uppe i storlek med en retriever iaf… 

Så, på detta vis har det pendlat lite av och an i snart fyra år om det- när det är dags, skall bli jaktcocker eller golden (dp eller jakt). Har frågat mkt när jag träffat ägare av jaktcockers och läst på och tror mkt väl att detta skulle kunna passa mig. Vad som känns som det största steget är den stora skillnaden på jaktsätt och träning mellan spaniel och retriever. Blir ju helt grön på det.

Till frågan iaf…

Har kollat en hel del på olika kennlars hemsidor och försökt skaffa mig en bild av dessa och deras hundar. För mig är det viktigt att föräldradjuren jagar och testats på prov. Har ngra kennlar av stort intresse som jag följer och om det blir aktuellt kommer att besöka.

Dock har jag sett och läst många fina hundar från en kennel som heter "Vagnmakarens". Jag kan dock inte hitta ngn information om kontaktuppgifter eller hemsida dit… Är det ngn som vet?

Tar gärna emot tips på bra kennels alt. bra kombinationer som planeras till vår 2015.

Tack!

Annons:
Ria74
2014-06-12 22:32
#1

Tyvärr hittade jag inte vagnmakarens kennel, men här är en länk till lite olika uppfödare av jaktcockers :)

http://www.jaktspanielklubben.se/valphanvisning

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

busKotten
2014-07-01 22:03
#2

Tack…

Upp till toppen
Annons: