Annons:
Etikettövrigt
Läst 1167 ggr
Asja
5/31/14, 5:56 PM

Vilka smeknamn har era hundar?

Ja som rubriken lyder, har ni smeknamn på era hundar och isåfall vad/vilka?

Morris får heta både det ena och det andra så som Morr, Morren, Morrisen, Morrpan och Locketock (det sistnämnda för att han är så lockig ;-) )

Annons:
Emo
5/31/14, 6:11 PM
#1

Mattes lilla snuttegull. SkämtarSkrattar

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Knutte-love
6/1/14, 4:41 PM
#2

Danny får heta, Dann-Dann, Dagny, Mammas hjärta, Gittan(Av mammas kompis) och massa andra namn. 😛

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

pernillaoscarsson
6/4/14, 1:36 AM
#3

Allt utan hans namn? ;) Nä men han heter på riktigt Bazzingo. Men honom mest för Bazze eller Ingo var för sig. Sedan tillkommer det en hel del andra smeknamn också.

SuperLimm
6/4/14, 2:32 PM
#4

Mocka blir kallad Mockis, puppi, mockabus, dogge, puppilupp. Jag kallar henne mest för dogge. Min syster kallar henne för puppe eller puppi, inte lika mycket nu längre, mest när hon var valp.

Mvh Linn

Nicolew
6/5/14, 1:21 PM
#5

Min tik Silk 'N Shine Aurora tilltalas Flikka till vardags. Men kallas även Hjärtat, Pärlan, Ulls, Ulla, Phlikka, Suling, Lilla Gryn, Älskling. Sen får vi ju inte glömma; Fast, Du och Ursäkta 😂

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

taylor__lambert
6/7/14, 5:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag säger väl "Mick" ibland till Micke, pappa kan säga "turbo" eller "tiger", mamma säger "Mick-Busan" då hon blandar ihop djuren och namnens så då sätter man ihop dom (kaninen heter busan). Men det som jag säger mest till honom är "Älskling"

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Ria74
6/12/14, 10:45 PM
#7

Bella heter älskling, sötnos, Bellsen, buppisen, Belsebub och en hel del annat.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Asja
6/13/14, 12:55 PM
#8

#7 Belsebub - är det när hon gör dumheter? 😉

Ria74
6/13/14, 1:38 PM
#9

#8 Hur kunde du veta de ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Asja
6/14/14, 7:31 AM
#10

#9 Bara gissade 😍 

Efter att vår drever Chester gav sig på och bet ihjäl två av våra hönor en gång i tiden går han under namnet "Chester Förgöraren" när han är dum…

molam
6/15/14, 6:59 PM
#11

HAr inte coockrar Men har andra hundar som kallas Bäbis, Beebi Gammal, Skitvovve, Kass (Lättare än KAzzie eller Kazzandy) Galen, Buse, Yrväder, Snygging xD Alla dessa namn är utdelade på 4 st men sen har vi ju det som tror alla hundar får heta "Sluta!, Hallå!, Hörru!" etc xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[ArtGeek]
7/1/14, 12:40 PM
#12

Våran Lajka brukar ofta kallas: Dodi och Dodi Bodi! 😃Vet inte alls varför!

Ofta då hon kommer springandes glatt till mig brukar jag säga med glad pipig röst: -Nämen, nu kommer ju Dodi! Dodi Bodi! 😍

Banankola
8/19/14, 11:26 AM
#13

Bered er på bomb! Snöboll har smeknamnen; Bollen, Bollison, Sorken, Hunden, Gullis, Bollsork, Sälen, bollsnork, snorken, hundinson, bobbis, vovven, grisen, snobben (med flera med flera) haha

Annons:
SaaraE
8/19/14, 2:33 PM
#14

Kärt barn har många namn😊

Skabbe (han hade öronskabb som valp), raggsson, tuss, pälsboll, cocker spaniel (folk tittar snett på mig och frågar om han inte har ett namn..) bäbis, söte.

listan kan göras lång;)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Asja
8/22/14, 6:56 AM
#15

Morris har fått ett nytt smeknamn sedan jag startade tråden. Numer går han under namnet Norpan eftersom han norpar alla möjliga saker och bär in i sitt lilla hus. med detta nya namn komme givetvis varianter som Norpan-Snorpan och Norpis. men mest heter han nog Morr eller Morr-bert!

Feelicia
9/18/14, 11:02 AM
#16

Min Cocker heter Snobben.

Som jag brukar kalla Snobby, Snobbas, Pluto och Plutten.

Upp till toppen
Annons: