Annons:
Etiketttävling-jakt
Läst 1831 ggr
Nicolew
2014-06-05 15:31

Tävlar ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon mer här som tävlar inom en hundsportgren här inne? Vilken/vilka? Hur går det? Har ni något mål? :) Lägg gärna in meriter och filmer!

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Annons:
Rias
2014-06-06 19:53
#1

Vi har inte tävlat, då jag anser att vi inte är startklara än. Men tanken är att starta i spår eller sök i appellklass till en början. Tanken har också varit att försöka certifiera honom till räddningshund om allt går som det ska och höfterna och armbågarna ser bra ut. Någon agility tävling eventuellt också.

Det blir nog en kurs i specialsök i sommar också.

LuLeLo
2014-06-07 08:49
#2

Nej, men ska börja ganska snart :). Lotus och jag ska tävla i rallylydnad, det är bestämt, men det kan även bli någon mer hundsport i framtiden, som agility eller personspår :).

Tass Josephine

taylor__lambert
2014-06-07 17:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Har inte tävlat, tror inte jag kommer kunna det heller. Jag vill så gärna tävla med Micke i agility och freestyle, men nu efter en del träningspass inser jag att det inte går, vi får nog träna bara för skojs skull vilket jag tycker är grymt synd då jag vill visa alla att han kan. Men hans ben och leder verkar inte riktigt klara av det som jag önskar, han är så grymt duktig i de två sporter jag valt ut för honom men han är för seg och orkar inte, får värmeslag relativt fort under sommaren och lägger sig bara ned tillslut. Så, blir nog för min nästa Cocker att visa vad hon går för, när jag väl skaffat henne, kollar fortfarande efter en bra kennel så det inte blir som det vart med Micke. Micke är extremt insatt för jakt, men cocker är stötande apportörer… Micke tror han är… drivande, ställande, spårande jakthund, vilket är synd att han inte kan få köra det då han är grymt duktig men lite för långsam för att kunna hålla ett stadigt tempo. Han struntar blankt i fåglar utan tar sig efter vildsvin, rådjur, hjort, grävling, hare och älg. Mitt söta lilla pucko! Tävlingslydnand skulle jag också tycka vara roligt att köra, testade med min blandis tik som jag hade och hon var klockren, men kör jag med Micke… Ja då får man ju räkna med att han bara sitter av uttråkning.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

CockerDelight
2014-06-09 09:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vi tävlar i lydnad och snart i viltspår :-)

I framtiden är jag nyfiken på jakt, då min Sheila är fantastiskt duktig i spåret!

Nicolew
2014-06-09 18:05
#5

#4 Guud vilken fin tjej du har där!

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Upp till toppen
Annons: