Annons:
Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 1069 ggr
Ria74
6/27/14, 10:17 PM

När hunden blir gammal

Det börjar märkas så smått att Bella håller på att bli gammal. Hon är 10 år och jag märker att hon inte orkar gå så långt som hon brukade och att hon har blivit mer stel i lederna när hon ska resa sig efter att ha sovit.

Hur märkt du när din hund började bli gammal?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Asja
7/1/14, 9:03 AM
#1

Chester, vår drever, är nu drygt 8 år och att han har börjat på att bli gammal märks främst på att han fått vita hårstrån i den bruna pälsen runt nosen och så vill han ligga i solen. Förr låg han alltid i skuggan, men nu tror jag det gör gott i leder och kropp att få lite värme :-) Jag har börjat ge en tesked ekologisk rapsolja varje morgon för jag har hört/läst att det ska vara bra både för mjukheten i leder och som omega 3 tillskott. Jag vet inte om det stämmer, men en tesked olja om dagen tar knappast död på honom så vi kör på det!

[Nude]
7/7/14, 9:43 AM
#2

#1 Nyponmjöl är en fantastisk produkt för oss människor, men det började med en veterinär i Danmark som gav det till djur med gott resultat. Nyponmjöl har även en hämmande effekt på inflammationer, som inte så sällan är en del av ledbesvär.  Jag köper det i en hälsobutik där jag bor. Jag köper av ekonomiska skäl inte de som säljs i kapselform. Mjöl av nypon i en påse, 1 kg för ca 250 kr.

Upp till toppen
Annons: