Annons:
Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 983 ggr
Ria74
2014-08-04 21:42

Hur ofta byter ni vatten till hunden?

Hur ofta byter ni vatten till er/a hund/ar?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Sjöstjärna
2014-08-04 21:48
#1

Tre-fyra gånger per dag, plus om han ber om nytt vatten. Han gillar när det är kallt och fräscht.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Sjöstjärna
2014-08-04 21:49
#2

Oj, var lite snabb där och såg inte att jag var på cocker-sidan. Jag har en pudel så det räknas nog inte då. 😉

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Emel
2014-08-04 22:27
#3

Haha min cocker dricker helst ljummet akvrievatten. Vilket bytas ca 1/2 ggr/veckan, står det en hink "smutsvatten" på golvet tar det inte lång tid innan vovven har huvet nere i hinken  :P

Anyway. Vattenskålen brukar fyllas på ..tja 1-3ggr/dag och bytas och sköljs ur i alla fall en gång varje dag. Nu när det varit så varmt har det blivit lite oftare, isvatten gillas här hemma.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Ria74
2014-08-05 01:36
#4

#1-2 Du är välkommen att svara oavsett vilken ras du har :) intressant att höra om alla hundar. Jag byter vatten 20 gånger per dag känns det som. Bella dricker bara en gång sen ska vattnet bytas enligt henne ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

hilma2013
2014-08-05 09:49
#5

Det är skillnad på pudel och cocker😃. Pudeln vill ha fräscht vatten medan Hilma dricker gärna något hon hittar ute, typ vattnet på funkian eller vatten i vattenkannan. Jag byter en gång om dagen eller om pudeln säger att han vill ha nytt.

Knutte-love
2014-08-07 18:47
#6

HAha då vi har kommit på att Danny bara dricker när det är fräscht vatten så byter vi vatten rätt ofta. 😉(allt för att han ska dricka vatten nu på sommaren. 😇)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Annons:
RoxannaS
2014-08-07 19:21
#7

Mina småtjejer (blandraser men inte med cocker) är inte så noga med vatten om de är nytt eller inte. Men de märks att de är populärast när man precis bytt till nytt kallt vatten. Byter vatten 3-4 ggr dagarna vi är hemma. Annars byter vi mest till kvällen när vi kommer hem, (katterna dricker ur samma skålar)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Banankola
2014-08-19 11:20
#8

Oj. Vilka kräsna cockrar! Jag fyller typ på när vattnet är slut. Eller om det ligger nåt i skålen eller om det är ett lager damm på vattenytan (har flera skålar). Han dricker ju dock gärna ur vattenpölar också :P

SaaraE
2014-08-19 14:26
#9

#8 Är lite som du tror jag!

Jag sköljer alltid ur skålen på kvällen och byter då vatten. Annars så fyller jag mest bara på. Men min är inte heller någon kräsen prick direkt;) Ibland tror jag nästan att man utgår från sig själv, dricka kallt och fräscht vatten. Det bästa för dom är ju att dricka rums tempererat vatten - inte kallt.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Viccan92
2014-09-03 16:54
#10

Ca två gånger per dag för då är det slut. Hopplöst vad mycket den där collien dricker. Fyller på varje kväll men på morgonen är det slut igen.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Upp till toppen
Annons: