Annons:
Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 1888 ggr
[fleppo75]
12/8/14, 12:42 AM

Min cocker haltar på högerbaken

Som sagt så har min lilla wilma börjat halta på höger bakben sen i ons-tor ungefär, har känt och klämt på hela benet men hon visar ingen smärta alls när ja klämmer på¨benet. Hon kan springa utan problem och är super pigg i övrigt! Någon som har varit med om nått liknande med sin hund?

Annons:
Ociosa
12/8/14, 6:37 AM
#1

Jag själv hade ju valt att kontakta en veterinär, speciellt när man inte varit med om det innan.. Hellre en gång för mycket och i tidigt skede så det inte blir några men av det tänker jaf

[fleppo75]
12/8/14, 5:26 PM
#2

tänker lite så med men vetrinären i min lilla by är så otroligt svår och få tag på telefon mellan 8.30-9.00 och då jobbar när man väl ringer är det upptaget hela tiden :(

SuperLimm
12/10/14, 10:52 AM
#3

Börjar hunden halta är det vila som gäller. Haltar den fortfarande 1-2 dagar efter den började är det veterinär som gäller.

Har du ingen annan veterinär i närheten du kan kontakta då?

Mvh Linn

Ria74
12/14/14, 10:38 AM
#4

Håller med dom övriga i tråden, låt hunden vila i ett par dagar och går det inte över så sök veterinär.

Bella haltade för några år sedan och jag lät henne vila i en dag utan någon förbättring och åkte sen till veterinär. Hon hade fått en inflammation i leden och fick äta kortison i 10 dagar och blev helt återställd sen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[fleppo75]
12/14/14, 6:09 PM
#5

Hon har vilat nu i ett par dagar och nu är hon sig själv igen :D

taylor__lambert
12/19/14, 9:29 AM
#6

#5 härligt att höra!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Ria74
12/19/14, 10:33 AM
#7

Vad skönt att hon är bra igen 👍

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: