Annons:
Etikettbeteende
Läst 1546 ggr
Ria74
12/31/14, 11:17 PM

Är era hundar rädda för smällare?

Hur reagerar era hundar på smällare?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ria74
12/31/14, 11:17 PM
#1

Bella bryr sig inte för fem öre. Hon skäller lite om hon är ute, men jag hoppar högre än vad hon gör 😃

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Flöffo
12/31/14, 11:44 PM
#2

Han bryr sig som tur är inte. I början blev han lite förvånad och morrade lite men nu är han lugn :)

//Flöffo

MoaL
12/31/14, 11:45 PM
#3

Vi har ingen cocker spaniel, men vi har en hund. ^_^ Vår gubbe är inte alls rädd, bara intresserad. Är vi ute och går och det smäller högt och mycket så blir han lite taggad och upphetsad och vill gärna busa. 🙂

Förra året blev båda han och jag oavsiktligt skrämda/överraskade när vi lyckades gå förbi precis när en grupp hade tänt på en sådan där låda som skjuter iväg flera raketer efter varandra, och varje uppskjutning smäller ashögt. De som hade tänt på lådan hade gått undan och skymdes av ett litet hus, så vi såg dem inte och gick förbi lådan (som vi inte heller såg) på bara några meters avstånd. Både jag och hunden hukade oss av förskräckelse vid första kaboomen, haha. 😃 Men sedan stod vi och tittade på en stund innan vi gick vidare.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Ociosa
1/1/15, 9:48 AM
#4

Astrid älskar det!!! Hon lyckades smita ut och sprang runt i trädgården och svansen gick i hundranitti och överlycklig hehe fick in henne och sen satt hon klistrad i fönstret och pressade sig mot rutan resten av timmen det sköts, typiskt att jag inte tog foto på henne för det spindlar jäkla roligt ut när vi tittade in 😂

LuLeLo
1/1/15, 11:15 PM
#5

Lotus blir rädd. Han skällde ganska ordentligt åt första lådan som vi smällde igår. Dock hade han vant sig mer vid den andra och var lugnare, så han är ju inte så extremt rädd som vissa djur blir.

Tass Josephine

Feelicia
1/5/15, 10:49 AM
#6

Vi bor på landet där de inte skjuts raketer för alla runt om har djur!

Min lilla Snobben är åskrädd och mörkrädd men de blir bra när han får gosa med matte eller om man säger "jag är här" så blir de också bra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: