Annons:
Etikettövrigt
Läst 1925 ggr
Ria74
4/27/15, 9:37 AM

Lämna hund ensam - hur länge?

Hur länge kan du tänka dig att lämna din hund ensam hemma? Nu tänker jag på sådana tillfällen som brukar återkomma, inte nån enstaka gång det händer av nån anledning.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ria74
4/27/15, 9:38 AM
#1

Bella är aldrig ensam mer än 0-2 timmar och det är i regel bara om jag hämtar på förskolan eller måste handla lite snabbt. Ska jag vara borta länge ordnar jag så nån släpper ut henne.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

LuLeLo
4/30/15, 8:16 PM
#2

6h är det vi förväntar av våra hundar att klara av. Men vid den 6e timmen måste vi komma hem för att kissa av dem :)

Tass Josephine

Emouse
5/3/15, 10:48 AM
#3

6 timmar högst om någon kommer och rastar dom emellanåt. Det blir några gånger i veckan mina är ensamma 4-5 timmar. Det blir inte riktigt så att de tycker att de är ensamma eftersom de är två hundar!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Knutte-love
5/6/15, 3:38 PM
#4

Jag valde 2-4 timmar då jag själv nästan får panik av att veta att dem är hemma själv. 

Danny kan jag lämna själv. men det är högst 4 timmar. Vi lämnar han inte själv så ofta, så han kan sitta och yla i 25 min ungefär men sedan gå och lägga sig. Det är något vi behöver träna och vi gör så gott vi kan :)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

[[Narwayn]]
6/25/15, 3:24 PM
#5

Våra hundar är aldrig ensam hemma. Är vi på jobbet, handlar, borta över dagen, semester eller liknade så är de hos mina morföräldrar, föräldrar, någon av mina syskon eller svärföräldrarna.

taylor__lambert
7/17/15, 11:50 PM
#6

den ända gången Micke blir ensam hemma är när vi går och handlar. Förr kunde vi lämna honom hos mormor men nu är hon för sjuk för det och ingen annan kan ta honom. Men en timme klarar han sig, tror att ha tom kan tycka det är skönt ibland. Visst har det hänt att han fått vara hemma längre men då har det oftast varit något som hänt. Sen vill jag inte lämna bort honom till någon, jag skaffade honom, han är mitt ansvar även om folk säger att dom kan ta honom så ät det jag som valt att ha hund och får justera mig därefter.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: