Annons:
Etikettövrigt
Läst 2846 ggr
taylor__lambert
12/1/15, 10:32 AM

Micke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville starta en tråd som bara handlar om allt vad jag gör med min cocker Micke. För skojs skull och för att jag gillar den här sajten! Lite basic info om min hund: Namn: Micke Personlighet: Glad, snäll nalle björn med ett dolt temperament som visar sig i de dåliga stunderna, ogillar killar och män främst men han smörar gärna för alla om dom har bil. Född: 2010/07/27 Bor: Stockholms kommun Vanliga aktiviteter: Agility, rallylydnad, viltspår

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
taylor__lambert
12/1/15, 10:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Micke har sedan September gått ned ett helt kilo och lite till, han vägde 19,3 och är nu nere på 18,2! Jätte glad över detta! Så nu nästa vecka den 9/12 ska vi till Haninge hundhälsa och simma för första gången på två år i simbassäng! Ska bli kul. Bilderna är från Mars 2014 på Solstadens smådjursklinik

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
12/2/15, 4:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min hund är ju helt galen i snö, och än så länge har vi inte fått något här i Stockholm, is har vi i mängder, och frost, men snö har tagit sin tid.

Men finns det inte snö, kan man alltid gå till en idrottsplats, på de flesta idrottsplatser har dom en skridsko rink och i närheten finns alltid en hög med "leftovers" så, dit gick vi, och fy sjutton vilken fart det vart på hunden! Så överlycklig!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
12/2/15, 4:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Micke vart också borstad idag, både med furminator och mars coat king, fy vilken allergi chock jag fick, men nu är han så snygg så.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Ria74
12/5/15, 12:07 PM
#4

Åh vad fin han är ❤️

Många intressanta och skojiga saker ni hittar på.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

taylor__lambert
12/6/15, 9:46 PM
#5

#4 tack! Här blire mycket äventyr! ;)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
12/6/15, 9:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ojojoj. Nu är det synd om lilla herren! En hel helg har matte varit borta. Nu ligger vi och bara myser i sängen! När jag kom hem fick jag också reda på att det ena öronmedlet är han allergisk emot, den ska vara för att hålla ett normalt PH, ny inköpt liksom och använd typ… 3ggr. Fast det är ättika och en sorts doft av äpple, typisk. Men men. Vi kör väl vidare på Octo Clean istället

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Ria74
12/6/15, 10:16 PM
#7

Usch då, stackars killen :( Är hans öron bättre?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

taylor__lambert
12/7/15, 9:17 AM
#8

#7 vågar jag inte svara på. Vet faktiskt inte. Är inte hemma med honom hela tiden så det är svårt att avgöra. Men något bättre är dom nog

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Ria74
12/7/15, 10:37 AM
#9

#8 Öronen är ett litet helsike för vissa spanielar, vi kämpade hela Bellas liv med dom :(

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

taylor__lambert
12/7/15, 4:54 PM
#10

 #9 jo det vet jag. Jag har haft väldans tur med hans öron! Och väldigt bra anmärkningar på både tänder och öron. Veterinären säger att han har väldigt fina hörsel gångar, så det är ju positivt!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
12/12/15, 7:59 PM
#11

den 9/1 var vi i väg på hundsim!
såg ut som micke hade roligt, men det kanske var för att han gillade personalen. Inga bilder vart det dock då jag var så upptagen. Men en lyckad dag och trött vovve.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
12/16/15, 5:51 PM
#12

Ibland kan man ju undra vad som försiggår i de små huvudena.

Micke har idag varit ovanligt glad, kramig och pussig. Nog för att han brukar göra det i vanliga fall med, men just idag har det varit hela tiden ❤️

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
12/30/15, 11:30 AM
#13

Verkar som om Micke börjar få tillbaka öroninflammationen igen… Usch min stackars lilla kille. :/ känns ju hopplöst om det inte försvinner helt snart

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Ria74
12/30/15, 8:23 PM
#14

#13 Usch jag vet precis hur det är :( Har dom kollat vilken sorts bakterier det handlar om i örat? Jag vet att det hjälpte bättre med antibiotikan för Bella när dom kollade upp vilken sort det var.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

taylor__lambert
12/30/15, 8:58 PM
#15

#14 nä, dom gjorde ju inte det första gången. men vi ska se om vi kan få en veterinär tid som passar så ska vi se till att dom tar en odling på't!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
1/1/16, 7:01 PM
#16

Inviger det nya året med lite agility på SSBK med den bästa fyrfotade ❤️

Väldigt molnigt idag, men det gjorde inget, fick en liten glimt av solen innan den försvann helt. Micke var duktigt, vi jobbar på med Slalomet och försöker fixa ingången med "fel sida" gick ju super första gången, seeen gick det lite sämre så då körde vi med "rätt sida", lite hoppning också för skojs skull.

Bjuder på ett videoklipp med lite fails.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
1/11/16, 5:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Nu händer det grejer! Skulle egentligen gå till hundsimmet på onsdag, men visade sig att vi bokat teater med skolan så får skippa det!

Imorgon ska Micke få följa med till min skola då mamma inte kan ta honom pga sina sjukdomar, pratade med min lärare som delvis är bitr rektor och det var ok.

Har också anmält mig till min första tävling i Rallylydnad, har planerat in ytterligare 8 tävlingar blandat agility och rally, men har inte betalt än då jag måste vänta till jag får pengar, men nu ger jag mig äntligen in i tävlingsvärlden på riktigt och det känns överallt!

Micke och jag har verkligen fått en connection nu känner jag, vi har börjat med baklängesmarch och det visar sig att fy fan vilka bra rally pass vi haft! 7 helt felfria pass utan skall, utan fel bara vi gör lite baklängesmarch först och sedan kör på! Super kul!❤️

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
1/12/16, 5:53 PM
#18

Skoldagen slut och gud, jag kände knappt igen min egna hund! Verkligen en intressant upplevelse!

Bara glad att jag kunde hjälpa min mamma slippa mer smärta, önska jag kunde göra detta varje dag

http://nouw.com/mickeandi/som-en-vanlig-skoldag-nastan-22389172

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
1/22/16, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Nu börjar tabellen se bra ut! Nu snart vi nått vårt mål! <3 Bara några hekton kvar!!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Emouse
2/14/16, 1:07 PM
#20

Jippii😁

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
taylor__lambert
3/3/16, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Nu har det hänt mycket sen sist. den 18:e feb var vi och simmade igen. Den 27:e Åkte vi till hellasgården och gick på isen! Och den 29:e åkte vi och simmade igen! Vi gick också in på CRT den dagen, satte Micke på vågen som sa 17.9kg, men jag tror nog att det var för att han var lite blöt! Den 1 mars var vi mitt inne i stan och körde lite parkour smått smått, han var så trött efter simningen. Idag har vi mest bara varit hemma, hemsk dimma, lervälling och isbana ute, men vi körde ett litet parkour pass ändå.

(Bild från idag, 3/3/2016)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
3/3/16, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

(27/2/2016)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
3/3/16, 2:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

(29/2/2016)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
3/3/16, 2:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

(1/3/2016)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
3/3/16, 3:21 PM
#25

En liten video på vårt parkour pass idag

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
3/16/16, 9:47 PM
#26

Kl 20:15 idag la jag ett viltspår åt min grabb. Tänkte låta den ligga till åtminstone 22:00 så har den nästan legat 2h. Jag brukar sällan låta spår ligga och dra sig utan spårar på en gång när jag blivit klar för mina klövar blir alltid tagna av andra hundar vars ägare låter de vara lösa -.-' Hur som så blev spåret ca 200m med tre vinklar, får se hur detta blir :D Körde utan blod också vilket jag vanligtvis brukar använda mig av, men det brukar ju gå bra ändå!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
3/28/16, 6:08 PM
#27

Börjar med första klippet (som är ganska kort).
Idag tränade vi rallylydnad, nu när Micke blivit frisk igen! Vi tränade på de moment vi inte tränar så mycket på, nämligen skylt 123 och 124. Det gick bra! Så kom jag på att jag har fel koppel på. I slutet bestämde sig knäppisen för att lägga sig ned och gosa in sig i gräset. Vilket var anledningen till att jag valde denna plats, han ska _alltid_ rulla sig här. Så hade vi lite störning bakom också! 👍

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
taylor__lambert
3/28/16, 6:28 PM
#28

Andra klippet (som är på 3min ca)

Fortfarande fokus på skylt 123 och 124. Jag kan säga att han har blivit så *** duktig! Fokus ligger inte på att han ska gå felfritt, utan fokus ligger på att utföra uppgiften. Och att gå fot! (för det är inte hans bästa sida) Så stolt över mitt fluff. Och lite mer störning också ^_^

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
3/29/16, 6:28 PM
#29

Det blev lite rally idag med, vi är med i en veckans utmaning på fb. Denna veckan för nybörjare var sitt framför, vänster ingång sitt. Lite blandat på klippet då jag glömde vilken utmaningen var samt att jag tycker det är så kul att Micke verkar så taggad på att köra, jag blir ju bara så glad!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
3/31/16, 9:48 PM
#30

Jäkla pucko till hund man har! Först var han ju sjuk, och precis när han blivit bättre, ja då ska han ta en jäkla platsbytta rakt upp och ned och tugga i sig halva den -.-' 😡

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
4/2/16, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#31

Idag har vi varit väldigt busy med amatör trimningen. Jag kan inte trima en cocker egentligen, men idag skulle han ju ändå badas då kan man ju lika gärna fixa hela hunden då.

Det blev badning, föning med karda, mars coat king, show shine spray, rakning mellan trampdynor och fin putsning på tassar samt slipning av klor.
Detta tog mig 3 timmar ungefär, med en fika paus på 20min efter föningen och innan coat king fick börja jobba 😉

En butter hund och trött men något nöjd matte.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
4/9/16, 6:19 AM
#32

Idag ska vi tävla! Första officiella tävlingen och vår debut i Rallylydnad. Ska bli spännande! Vaknade helt pigg 05:20 vilket är ovanligt jag knappt orkar upp vid 7 för att gå till skolan.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
4/9/16, 9:40 PM
#33

Första starten idag och vi fick hela 87 poäng på vår debut i Rallylydnad. Hade jag inte svängt åt fel håll i 360 vänster så hade vi haft 97p! Men jag är fan sjukt stolt!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
4/9/16, 9:41 PM
#34

Andra starten, blev en disk. Men jag hänger inte läpp, var flera som hade svårt på denna banan, några blev diskade, några som fick mycket nos och sträckt koppel. Så det får mig att må bättre.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
taylor__lambert
4/21/16, 9:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#35

Jag har inte sett Mickes förändring så mycket, nu inser jag hur mycket hans päls dolt hans viktnedgång! Idag då, förutom att bli rakad, joggade vi en stund i skogen, det var riktigt kul!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
5/15/16, 7:23 PM
#36

Igår tävlade vi i rallylydnad igen, jag beslöt mig för att bryta, men vi hade ju kul ändå!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
7/1/16, 4:23 PM
#37

Förra veckan la jag upp ett inlägg på min blogg, ett försök att lära min cocker PUSH. Idag gjorde vi andra träningspasset och oj vad jag är förvånad, han är så jävla grym den här hunden! ❤️
Del 1
Del 2

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: