Annons:
Etikettövrigt
Läst 728 ggr
Knutte-love
2015-12-06 13:57

Danny har fått sig en "lillebror"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min älskade Cocker Danny har haft det lite kämpigt med att hundar har kommit in i huset och åkt igen, för att sedan nästa kommer och åker igen. Så för ca 7 veckor sedan pratade jag med en kompis som hade valpar, och då erbjöd hon mig en Alaskan husky valp ifrån henne, Valet va svårt då jag är arbetslös och inte ar så mkt pengar. Så efter några veckors tänkade och bollande med kompisar och familj, så valde jag att ta honom, han va 5 veckor då. så längtade tills den lilla kom hem. men då vart min mamma akutsjuk. och lades in på sjukhuset, Där dem efter måååånga röntgen och undersökningar konstaterade att hon hade en tumör i gallgången, Hon kunde inte göra mkt. Så hon vart inlaggd 2 veckor och ett drän opererades in, efter ca 2 veckor hemma så vart det bakslalg i dränet och det backade ur, så hon låg inne 2 veckor till. nu fick hon även dropp och hon fick inte äta. 

PRatade med mamma om att ta hem lilla Lexuz medans hon va inlagd iallafall. så jag fick lära känna honom och umgås med honom. och det va okej för henne. Sen när hon kom hem så va det svårt att släppa iväg honom igen. Då jag skulle missa mkt av valptiden med honom. men vi valde att jag skulle få ha honom kvar tills det vart jobbigt för mamma att ha honom hemma. och än sålänge går det bra. 3 veckor har jag haft honom nu. och Danny är en helt annan hund, ifrån att morra när det kommer en hund nära så får dem göra vad dem vill med honom, iallafall valparna, och han tycker om att leka med valparna 🙂 Att se Danny vara lycklig med sin nya lillebror gör mig så lycklig. 

DEt va allt för mig ;D

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: