Annons:
Etikettbeteende
Läst 1365 ggr
UlrikaHalfvarsson
4/24/16, 11:22 AM

Ändrar beteende vid åldernshöst

Min super Goa tik på 9år har nu ändrat beteende och beter sig mer som än valp än som den damen hon egentligen är. Hon har nu börjat gräva i trädgården, hon hoppar upp på köksbordet, tuggar sönder saker, äter använda blöjor, bråkar med oss på nätterna och har kissat och bajsat inne (det har hon inte gjort sen hon var valp). Hon stänger av öronen mer än vanligt, hon hör fortfarande bra men väljer att inte lyssna. Är det vanligt med så "stor" ändring av beteendet när dom blir äldre?

Annons:
taylor__lambert
4/24/16, 6:21 PM
#1

Aldrig varit med om äldre hundar, då min bara är 6 år, men på mina andra djur så har de blivit mycket förändrade i sitt beteende de sista 1-2 åren. Men jag kan väl tänka mig att det är samma sak för hundar, ja. 🙂

Åh andra sidan ska man väl ha i åtanke att det år vår och alla hundar blir lite knäppa då, ibland mer vissa år än andra 😃

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

UlrikaHalfvarsson
4/24/16, 9:30 PM
#2

Nu har hon hållit på så här hela vintern, hon är en super lugn hund som man nästan inte märker av i vanliga fall. Så det är stora förändringar. Ingen hund jag känner har blivit knäpp på våren?! Är det vanligt hos cocker spaniel? Nu har jag ju bara en cocker och det är min första, så jag vet inte hur dom "brukar" vara.

taylor__lambert
4/25/16, 9:05 AM
#3

Min cocker blir helknäpp på våren och innan vintern. Innan vintern för han. är helt galen i snö, våren för att, ja, det vet jag inte riktigt. Sen tycker jag ju generellt att cockern är en konstig ras där de kan bete sig helt annorlunda vissa period än andra. Men år kanske är sällsynt. Förra året tex var min hund inte alls sig lik, gick inte att träna, men vet och fys sa att det inte var något fel på honom. nästan Hela förra året var han så omotiverad, slö och lite butter.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Ria74
4/25/16, 7:23 PM
#4

Min gamla dam ändrade mest beteende med att hon blev surare på gamla dagar. Gud nåde den som väckte henne när hon sov. Då morrades det hejvilt 😉

Efter varje löp var hon ganska deppig ett tag också, men det ändrades inte av att hon blev äldre.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: