Annons:
Etikettövrigt
Läst 1571 ggr
NSaga
2016-05-20 10:00

Canvasbur storlek

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Ska få hämta hem en Engelsk Cockerspaniel tik nu i sommar och håller på att bocka av inköpslistan till vår lilla valp. Har tänkt köpa en canvasbur som vår hund kan ha som sin trygga plats att vila i mm när jag har med mig henne på jobbet framöver. Har hittat en bur som verkar bra och smidig, och nu är frågan vilken storlek jag ska välja. Jag står och väljer mellan small och medium. (Vill kunna använda buren även när hon är fullvuxen) Small: Längd 60, bredd 45 och höjd 42 cm Medium: Längd 75, bredd 50 och höjd 48 cm (Buren heter Racinel Comfort Deluxe och utöver dessa mått som står ovan så kan man fälla ut en extravägg så att den blir större.) Detta är min första cocker så har inte riktigt koll på vilken som blir bäst :)

Annons:
isblixt
2016-05-20 16:59
#1

Vi köpte en tygbur i strl 70x52x52cm. När cocker nummer 2 kom köpte vi en strl större, 81x58x58. Den mindre är precis lagom till en hund men den större tycker jag är snäppet bättre storleksmässigt. :)

taylor__lambert
2016-05-21 15:26
#2

Jag har nog en L till min stora cocker (43cm i manken), vet inte exakta måtten på den men jag tror det är denna 70x52x52cm http://www.propet.se/hund/hundburar/canvasbur-tygburar/canvasbur-l och i den får han plats bra i, ända är val att han inte kan sitta rakt upp i den men vi har den som sovplats och används vid tävling så det gör inte så mycket.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

NSaga
2016-05-22 14:29
#3

Tack för era svar! Jag beställer den större storleken :)

Upp till toppen
Annons: