Annons:
Etikettbeteende
Läst 3641 ggr
taylor__lambert
6/26/16, 1:59 PM

Onormalt beteende

Jag har aldrig sett min hund bete sig så här. Den enda gången jag har sett detta beteende var på ett hunddagis jag jobbade på och så fort det tjabblades, skälldes eller pep så fanns det en äldre tik som skällde eller ylade till och då vart det knäpptyst på dagiset.

Jag satt till en början och bara kollade på videos av valpar som busar, så kom den här videon upp och Micke betedde sig ovanligt. Så efter ett tag provade jag igen och skulle testa om det gick att få det på film.

På videon spelar jag upp ett klipp med en valp som bus/bråkar med en äldre hund, varpå Micke börjar morra lite smått och sedan ylar han. Jag har försökt kolla på videon och se hans kroppsspråk, han verkar någorlunda oroad? Eller ser jag fel?

Micke brukar yla, det är inget konstigt, men den här typen av ylning har jag aldrig hört honom ljuda. Tonarten är inte lik honom, LÄNGDEN är absolut inte hans stil.

Så min fundering, VARFÖR?! Är det för att han kallar till sig "flocken" på videon, eller är det att han säger åt dom att sluta? Eller är det något annat?

OBS att det tar ett tag innan han börjar yla, men det finns en del kroppsspråk innan ylandet som jag gärna vill att ni kollar på.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Knutte-love
6/27/16, 11:23 PM
#1

Jag ser inget märkvärdigt. Dock kan jag se fel. då det blir oftast annorlunda i vekligheten. 😛 Men som jag tror så är låter det som att han ropar på valparna, eller talar om något. Men det är bara vad jag tror :P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Emouse
10/10/16, 6:34 PM
#2

Ser ingenting som är ett "onormalt beteende". Han lyssnar, förstår inte riktigt och sedan hänger med och ylar.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Upp till toppen
Annons: