Annons:
Etikettkennel-valpar
Läst 2807 ggr
Suevpe
2017-02-09 01:36

Kennel som söker fodervärd?

Hej

Har haft hund hela livet Pudel,Papilon och dv pinscher, Greyhound de sista 30 åren (tränat och tävlat i elitklass i över 30 år men även fött upp 2 kullar/Hundkapp)Jag är 51 år.

Nu har jag ingen hund och känner att det är dags för en mindre ras, utställning men även rallylydnad skulle vara väldigt roligt. Valet att söka foderhund är för att man får en helt annan kontakt med uppfödaren. Jag är som ni förstår nybörjare inom utställning  och behöver ett nära samarbete med en uppfödare för att lyckas framför allt inom utställning. Jag vill verkligen lära mig och har tiden att lära. Jag har både stora mängder kärlek och tid att ge en liten kompis. Går gärna på kurser. Min Pappa hade tidigare en Cocker Spaniel så där av valet av ras men även Cavlier är intressant.

Hör gärna av er om ni har frågor 

Vänliga Hälsningar

Susanne Mobil 0707212783

Annons:
SuperLimm
2017-02-13 15:06
#1

Det bästa du kan göra är att höra av dig till en kennel i närheten av där du bor. Ingen seriös kennel skickar ut hundar på foder till okända människor. Men om du visar intresse för rasen, uppfödaren, kenneln osv så är det enklare. Kanske kan du också få en ny vän för livet i uppfödaren? :)

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: