Kennel i Skåne
Är det någon här inne som föder upp Cocker Spaniels och befinner sig i Skåne med omnejd? Eller känner ni till någon pålitlig?
Vi kommer vilja skaffa valp till våren/sommaren och det lutar en del åt cocker. Men jag hittar inga uppfödningar (eller jo, en men de hade inga kullar planerade nästa år) här nere genom google/blocket sökning som hade uppdaterad hemsida och ingen som svarar när man försöker kontakta dem.
Vi har inte bestämt oss alls för färg, kön eller liknande, - men vi är dock väldigt förtjusta i Blue Roan, - så alla färger är av intresse. =)
Jag har en tik redan (blandras) och vi är hundvana sedan många år och vet vad som krävs. Dock kan man aldrig bli fullärd, så gärna en uppfödare som är med oss hela vägen och svarar på frågor som gäller rasen.
Länka helst till en hemsida/blogg där man kan se bilder och info om era hundar, så kontakter vi er om ni har någon kull på G till våren som vi tycker verkar intressant. Och därmed berättar vi gärna mer om oss själva när det börjar bli dags att välja kennel!
Tack på förhand!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Har du kollat på Svenska Cockerspanielklubbens hemsida under uppfödare?
Har tyvärr inget tips att ge dej annat än att gå in på sidan som jag nämnde ovan och leta dej vidare tills du hittar något du gillar.
Önskar dej ett jättestort lycka till och hoppas du hittar det du letar! Om du har tid / ork får du gärna meddela hur det går för er!
finns ju ma´ssor med coker på blocket.se med och alla annoser är inte oseriösa.
ha en bra dag. kram
#1 Tack! Jag ska titta där! :)
#2 Som sagt, hittade jag bara en intressant här nere som hade kull nu och inte skulle ha till våren. Samt att ingen av de andra annonserna svarat på våra mail eller telefonsamtal så jag ser inte dem som seriösa när de inte ens kan höra av sig tillbaka. Har ändå försökt kontakta ett par gånger…
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~

Jag hittade en kennel som skriver på sin hemsida att dom planerar en kull till våren http://hem.bredband.net/nackrosdammens/Hem.htm
Dom finns i Tyringe.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#4 Tack! Den hade jag visst missat.
// Anka
SKK.se har ju en sida som heter "Köpa hund" där finns alla raser och länkar till kennlar i hela Sverige
Kanske lite sent men strawberry line i Malmö har blue roan valpar just nu :)