Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: övrigt
Läst 1093 ggr
träskpadda
0

Fästinghalsbandet Seresto

Hur många har testat det nya halsbandet MIT fästningar och vad tycker ni om det? Jag köpte det till min ena cocker och han har inte haft en enda fästing sedan han fick det på sig. För en vecka sen köpte vi en till cocker och han hade 4-5 fästningar på sig när vi köpte honom. Igår hade han 4-5 nya fästningar krypandes i pälsen efter promenaden så idag har jag inhandlat ett till honom också. Halsbandet är lite väl dyrt tycker jag men enligt mina erfarenheter funkar det ju hur bra som helst. Det bästa är ju att det är repellerande och att hunden kan bada hur mycket som helst med detta halsband. Jag kommer garanterat att köpa detta nästa vår igen så fort fästingsäsongen är igång igen.

Ressu
0

Vi har kört Seresto på alla våra hundar iår. Dyrt men helt klart prisvärd. Vi har inte haft en enda fästing på våra hundar sen det blev aktivt (vi har ändå 7st som ränner på i skogen och stränder mest hela tiden).

Vi köpte även senare på sommaren till vår fodervärdstik som varje dag hade mellan 10-30 Fästingar på sej och inte hon heller har haft en enda fästing sen hennes halsband blev aktivt.

Bäst av allt är att ingen av våra hundar har reagerat på halsbandet!

Jag rekommenderar verkligen halsbandet!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ria74
0

Jag har inte testat halsbandet eftersom Bella är allergisk mot fästingmedel. Vi har en liten kula som sänder ut ultraljud som ska skrämma Fästingar.

Vet inte om jag tycker den är sådär jättebra, men när man inte kan använda några kemikalier så får man försöka med annat 🙂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar