Hur många dl
Hur många dl mat ger ni era cockrar per dag? och vilket foder har ni isf?
Hos oss får de mellan 0,5-1,5dl samt färskfoder. Torrfodret är 1st Choice och färskfodret Vom Og Hundemat (nr.25)
Valpen äter så mycket han vill av Royal Canin valpfoder medium. Till det får han även en halv hamburgare från Bravo.
Tass Josephine
2,5-3 dl Standardt Normal får Mocka.
Mvh Linn
Ca 2 dl morgon och kväll av Royal Canin medium - adult :)
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
Hur många dl det blir vet jag inte, men vi ger ungefär 170 gram om dagen. Han får eukanuba för cocker spaniel. Och mår perfekt av detta. Har testat med Royal canin också men det fungerade inte lika bra. Sedan får vi anpassa oss lite efter hur mycket han lyckas sno till sig av annan mat under dagen. Han är expert på att sno mammas frukostmackor så då får han inte lika mycket mat på morgonen t.ex.
http://pillasddv.weebly.com/
1dl acana grasslands och cirka 120gram VoH, fin hund med glansig päls som glatt vräker i sig maten varje gång :) Det gör hon iofs med antibiotika också…. ;)
Jag barfar och ger olika storlekar på målen beroende på aktivitet. Men ca 300-500 gram per dag äter min hane på 12 kg.
Jag vet intae hur mycket Danny får per dag , eftersom vi har mått som vi fått när vi köper mat. :) men skulle gissa på 2Dl. :)