Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettbeteende
Läst 1527 ggr
träskpadda
0

Bajsar inne

För några veckor sedan började vår cocker att både bajsa och kissa inne. Dom senaste 2 veckorna har det hänt nästan varje dag och detta trots att han får gå ut flera gånger om dagen. Vi skaffade en till cocker för ca 4 veckor sedan och dom går jättebra ihop. Första veckan car det lite gruff men det satte vi stopp för och nu är dom oskiljaktiga. Funderar på om det kan vara pga den nya hunden som han gör så här. Oftast händer det när vi inte är hemma och då kan vi ju heller inte tala om för honom att han gjort fel. Det händer även när vi är hemma och då fyar vi givetvis men han gör ändå om det samma dag eller nästa igen. Jag vet inte hur jag ska få honom att sluta. Inte roligt att torka kiss och plocka upp bajs inne! Supertacksam för alla tips!

LuLeLo
0

Hur gamla är hundarna? Gör båda hundarna inne eller bara en, är det den äldste i sådana fall?

Hoppas att det löser sig, ingen trevlig välkomstpresent när man kommer hem :/

Tass Josephine

träskpadda
0

Båda hundarna är 3 år, det skiljer bara 5 dagar. Den nya hunden har inte gjort inne en enda gång sedan vi fick honom.

SuperLimm
0

Ta hunden till en veterinär för en ordentligt genomgång så att det inte beror på något annat.

Har ni ändrat på något annat senaste tiden? Rutiner, foder eller nått annat?

Mvh Linn

träskpadda
0

Vi bytte foder för ca 4 veckor sedan. Kan det bero på det menar du?

SuperLimm
0

Det är mycket möjligt att det kan bero på det. Är hunden bra i magen av det nya fodret?

Svårt att säga exakt vad det beror på, det kan bero på mycket. Men gå ut oftare och lämna ensama kortare stunder kan ju vara en början iaf. Även en veterinärundersökning kan vara bra.

Mvh Linn

[Camia7]
0

det är inge bra att fya en hund när den gör inne för då kommer den bara att göra det när inte ni ser, och kommer då bli svårare att bli av med beteendet.. hade han fått göra det inne men valt att göra det ute och helt plötsligt börjat göra det inne igen kan man ta ut dom direkt när man ser att det är på g… Men lite svårt nu då eftersom ni har fyat och han gör det när ni inte ser..

träskpadda
0

Han gör det när vi ser också. Det är inte så att han går undan och gör det så att vi inte ska se. Som sagt, det händer både när vi är hemma och när vi är borta. Vi berömmer alltid när han gör det ute och fyar när vi tar honom på bar gärning inomhus för det har jag lärt mig att man ska göra. Vad ska man annars göra? Låta dom bajsa inne?

[Camia7]
0

Ta ut den direkt när du tar den på bar gärning ist för att fya?:) gå ut oftare som med en valp så då får han inte chansen att göra inne?

Ria74
0

Oj, vad jobbigt 😕

Har ni kollat hos veterinär så det inte är något fysiskt fel på hunden?

Annars låter det som någon form av protest eller revirmarkering.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

träskpadda
0

Det har blivit bättre nu. Bara en olycka inomhus dom senaste 2 veckorna. Jag hoppas att det var nån slags protest…