Danny har fått vattensvans.
Ja, som rubriken säger… Danny har för första gången fått Vattensvans. 😕Och självklart tycker jag synd om honom. Man ser verkligen hur han lider av att ha ont. Och han är inte sej själv. Hoppas det går över snabbt bara! 😕 Så idag får det inte bli någon promenad för honom. Tur att han har badat i 20 minuter. 😛
Hedan efter så kommer han att få ha täcke på sej när han har badat, eller så kommer jag att torka rumpan på honom. Så han är torr. För min älskade ska inte behöva gå runt och ha ont i onödan. 🙂
Hoppas att han slipper få vattensvans igen. Och hoppas att era cockrar inte får det.😊
Usch vattensvans är inte roltigt! Mocka hade det för nått år sedan. Förra sommaren tror jag det var. Verkligen inte roligt men det fick över efter några dagar som tur är. Tror man kan få smärtstillande av veterinären.
Mvh Linn
Ne det är det verkligen inte! Idag använder han svansen mera efter att ha haft täcke på sej hela natten. Så vi hoppas att det går över till imorgon! Hoppade över praktiken för hans skull. Så nu får det bli bättre. 😉
#2 Skönt att det börjar bli bättre! :D
Mvh Linn

Stackars Danny 😕 Hoppas han snart blir bra.
Jag visste faktiskt inte vad vattensvans var så jag fick googla, låter verkligen inte som en rolig åkomma.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#4 Nej det är inte alls kul. Min hund fick det när hon badade för mycket i kallt vatten förra sommaren. Hon fick det inte direkt efter utan några timmar efter att vi kommit hem. Det var väldigt varmt i luften men bara runt 12 grader i vattnet. Hon var ensam hemma två timmar typ efter att vi kommit hem. Sen när jag kom hem så betedde hon sig helt konstigt. Var väldigt låg och viftade inte alls på svansen och bakdelen som hon brukar. Gick ut med henne för att se om hon ändrade sig lite men hon använde inte svansen alls, den bara hängde rakt ner. Hon hade väldigt ont. Vi åkte till veterinären dagen efter men då hade hon redan börjat bli bättre. De sa att det inte var något att göra åt men att hon kunde få smärtstillande om det var väldigt illa men det behövdes inte i vårat fall.
För endel kommer det tillbaka väldigt lätt när dom väl fått det en gång men Mocka har inte fått det igen iaf. Jag har regntäcke på henne när hon är ute när det är blött och kallt. Även på vintern när det är kallt får hon ha regntäcke. Hon är rakad under magen så hon fryser ibland på vintern när det är väldigt kallt men det räcker med ett regntäcke :)
Mvh Linn

#5 Tack snälla för infon 🙂Låter riktigt ont för dom stackarna.
Bella är en badkruka så badar ute gör hon inte gärna, men hon är ju ute en del i regn. Får hoppas hon slipper vattensvans.
#6 Se till att du torkar henne ordentligt när ni kommer in och se till så att hon håller sig varm om hon blir kall när ni är ute så borde det vara lugnt :)
Mvh Linn
Usch, låter inte kul! Visste inte vad vattensvans va innan ja googla det. Hoppas Danny är bättre nu! :)
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
#8 han vart bättre efter en dag ungefär. Han fick tillbringa hela dagen med täcke. ;)

Vad skönt att Danny mår bra igen 👍
Två av våra rottisar har fått det en gång var. (den ena är borta nu, och vi har två kvar, så vi hade tre stycken samtidigt)
Man ser riktigt på dom hur dom lider. Det ser inte mysigt ut heller.. min cocker kille Lincoln har inte fått det dock, inte heller våran rottis hane. Så hoppas de slipper det, och att rottistiken slipper det också!