Irriterad
Är så irriterad på hundägare som inte plockar upp bajset efter sina hundar! Nu när snön börjar töa bort så ser man alla dessa bajskorvar längs hela gångvägarna….. Att det kan va så svårt att plocka upp!
Häromdagen satt jag å åt, då kom det en tjej med en hund som satte sej å bajsade mitt utanför vårt köksfönster….. sen när hunden var klar sparkade tjejen bara lite snö över högen…. men då blev jag förb… reste mej upp innanför fönstret å då fick hon syn på mej. Jag blängde argt å pekade mot hundbajset…. å då grävde hon fram en påse och plockade upp det! 1-0 till mej!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Jag håller med dig, det är riktigt irriterande när man måste kryssa fram mellan bajs när man är ute och går.
Själv har jag alltid bajspåsar i fickorna på alla jackor. Har hänt mer än en gång när jag varit i affären att en påse följt med upp när jag ska betala 😃givetvis tom påse då.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag håller helt klart med dej! Jag skiter i om jag ska behöva klättra i en snöhög för att plocka upp bajset. Men upp ska det! Sedan är det ju svårt att plocka upp om det är löst bajs.=P
Jag har också alltid bajspåsar i fickan. Och när jag praktiserade på hunddagiset i Sandviken så hade jag drygt 10 bajspåsar i ficka när jag kom hem varje dag.=P Så bajspåsar behövde jag aldrig bekymra mej om. 😉
Tur att du såg henne! Och att hon inte bara sket i att du såg. =)
Håller med dig! Blir väldigt irriterad över folk som inte plockar upp efter sig! usch vad frustrerande det är haha…
Brukar alltid ha fickan full med bajspåsar ^^
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
#1 haha, ja det får vi hoppas att den var tom! 😉
Men verkligen. Äckligt! Att vara hundägare innebär ju att man går runt med bajspåsar i alla fickor och ständigt har smuligt hundgodis i fickorna som inte luktar särskilt mysigt. Kräkvarning när man är gravid och extra känslig mot lukter.
🤪
Har samma problem här. Vår favorit väg har varit full hela vintern. Sen har jag ju en hund som äter det med. Helt hopplöst. Jag plockar alltid upp.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Spec vi som har cocker vore glada om folk plockade upp eftersom deras öron släpar i marken…minns spec förra året att det låg massor av skitar efter snön…
Ja det är äckligt rentutsagt! En gång bajsade snöboll på gården här och jag hade ingen påse, men då gick jag snabbt in och hämtade en. Ibland har jag glömt men då river jag en bit av soppåsen som sitter i närmsta soptunna och plockar upp med det :)
Dock blir jag minst lika irriterad över att det inte finns tillräckligt med soptunnor utplacerade. Vissa sträckor så är det 1,5-2 km mellan tunnorna.
Tycker att folk med privat tunna kan sätta upp en lapp om de tycker det är ok att man kastar hundbajspåsen i deras tunna :)