Hundtrimmer
Funderar på att köpa egen trimmer men vet inte vilken. Det finns ju många att välja på och jag vet inte riktigt vilka som är bra. Min ena cocker får så fult skägg i ansiktet och pälsen växer så fort på öron och huvud. Jag vill själv kunna trimma dessa ställen när det behövs. Behöver inte ha det allra bästa och dyraste när det gäller trimmer utan bara en prisvärd skapligt bra trimmer som inte är allt för komplicerad. Någon som har nåt tips?
Bra tråd, undrar samma sak! :D
Tass Josephine
Vi använder numera Andis AGR+ (sladdlös men lite dyrare), finns dock billigare Andisar med sladd.
Dock så har betten (Andis) inte lika bra standard som t.ex Mosers men eftersom Mosers bett passar även på Andis så löste sej även det =)
Maskinerna är slitstarka och mycket tystgående. Helt klart prisvärda i jämförelse med Moser och Oster.
Man måste inte ha en dyr maskin för att trimma. Men rekommenderar iaf att ni skaffar en klippmaskin som är gjorda för att trimma djur. De som är till för människohår brinner ganska lätt upp då de blir för ansträngda av att klippa hundhår.
Sedan vill jag även passa på att säga att det kunde vara en ide att åka in och kolla på maskinerna man tänkt sej. De flesta klippmaskiner är olika att hålla i handen, och har man lika otur som jag hade första gången jag skaffa så passar maskinen inte alls i handen och blir därmed väldigt tung att använda!

Jag har en oster golden A5 som är suverän. Det enda jag kan tycka är att den eventuellt är lite tung i handen. Men det är en vanesak.
Tycker du har fått bra råd av Ressu om att åka och känna på olika maskiner. Dom ligger så olika i handen.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Tack för bra tips! Undrar lite över vad som följer med när man köper ny maskin. Har sett en del begagnade på blocket men det var typ bara ett eller 2 blad med. Vilka/hur många behövs? Jag har förstått att dom är numrerade och ger olika längd…?
Vi använder bara en längd på våra bett. Dock har vi 2 bett som då det ena blir varmt så byter vi istället för att bli tvungna att vänta tills det svalnat.
Funderar över vilket/vilka blad man behöver till trimmets. Vilka använder ni mest ni som klipper själva?
Vi använder 1/10mm bett till våra, men det är helt beroende på hur kort man vill ha pälsen.
Det blev en Moser. Jag var iväg till Djurmagasinet och kände på Oster och Moser och jag tyckte att Moser kändes bäst i handen. För övrigt ska dom tydligen vara likvärdiga, alltså lika bra. Den var MYCKET dyrare i djuraffären än på nätet så jag beställde och sparade ca 900 kr :) Nu är det bara att hoppas att det färdiga resultatet efter klippning blir bra…
Jag köpte min maskin på den här sidan. En Andis Agr. Är väldigt nöjd. Har olika skär så jag kan klippa kort i ansiktet och längre på kroppen. Om man undrar något så mailar man bara killarna som har sidan. Lycka till.