Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettövrigt
Läst 2187 ggr
Ria74
2013-05-19 19:31
0

Hundkompisar

Brukar era hundar leka med andra hundar? Har dom hundkompisar alltså?

Hur ofta träffas ni i så fall och går dom bra ihop? Är det samma ras som er egen hund eller är det någon annan?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Enzos matte
2013-05-20 10:59
0

Enzo har två riktiga bästisar. Selma, ett riktigt energiknippe på 1 år, blandning mellan pudel och engelsk bulldog. Sen är det Ceasar, 10 år och schäferblandning. 

Ceasar och Enzo träffas flera gånger i veckan på promenader och Ceasar blir då överöst med pussar (men han är nog hellre intresserad av områdets tikar istället för ett litet yrväder som Enzo). Selma och Enzo träffas lite mer sällan, men då är det lek, kamp och bus för hela slanten.

Ressu
2013-05-20 11:23
0

Våra kommer överens med de flesta hundar. Vi har några hundvänner vi umgås med regelbundet (som är av både större och mindre modell av hund) och flockarna smälter ihop utan problem =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

SuperLimm
2013-05-20 13:06
0

Min hund fungar ihop med dom flesta. Hon går på dagis och där har hon många kompisar att leka med. Jag har inte så många kompisar med hund men det finns en hundgrupp på facebook här i stan som några ordnat där det brukar fixas med hundträffar ibland. Man har inte alltid tid att vara med men när jag har tid brukar jag vara med där. Har fått en kompis genom den gruppen som har en lagotto valp, vi träffas ibland men hundarna bryr sig inte om varandra så mycket, dom leker ibland bara. :)

Mvh Linn

maay
2013-05-20 17:41
0

Emil är väldigt försiktig när det gäller nya hundar, och vågar inte hälsa på hundar som är för "på" och skäller. Men lugna och snälla hundar går bra. Helst lite mindre ;)

Han har tre bästa kompisar. En Lagotto och två spinger spaniels :) 
Han umgås regelbundet med dessa hundar, men även andra som vi möter på promenader!

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Arny
2013-05-22 13:47
0

Vår Koffi hade mängder med vänner när jag bodde i stan. Fick leka varje dag med grannens 2 små blandraser. Han lekte även ofta med en whippet, en pudel och en jack russel.

Men nu bor vi på landet och här finns mest bara stora hundar som inte är vana vid kompisar så de är bara aggressiva när vi möts. Jättesynd. Men 2 nära vänner har hundar, en sheltie och en tollare som vi träffar ett par ggr i månaden iaf och då är det full fart =)

Har en kollega som har en cocker tik, de träffas inte så ofta men när de väl ses är det kärlek, de är som ett sött kärlekspar =)

Arny
2013-05-22 13:49
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Koffi and friends =)

Viccan92
2013-05-22 20:48
0

Nja han har inga som vill leka med honom. Alla i vårat bostadsområde har antingen tråkiga ägare eller så är hundar 13+.  Vi har haft några kompisar under valpleken men dem träffar vi inte längre.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Ria74
2013-05-22 22:22
1

#6 Vilken härlig bild 🙂

Bella har bara en kompis. Hon är inte den mest sällskapliga cockern när det gäller andra hundar. Katter däremot är supertrevliga kompisar tycker hon 😉

Knutte-love
2013-05-22 23:46
0

På bilden är det Danny med hans kompisar Mira och Casey. :) dem fungerar bra ihop. Men Danny kan säga ifrån åt Casey när han inte orkar mera. Och när hon inte förstår det så blir Danny ännu argare. Casey är den svarta blandisen. Och Mira den ljusa blandningen. :) Dem träffades tre dagar i veckan då deras matte kom när husse praktiserade. Sedan har Danny två till kompisar. Två Alaskan husky. Som fungerar hur bra som helst ihop! Man ser lyckan i alla tres ögon när Danny kommer! :) men tyvärr så träffas dem inte så mycket mera. Eftersom jag är osams med deras Matte.. :/

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Astell
2013-05-25 08:54
0

Lillen har inga lekkompisar men vi träffar ofta hundkompisar på promenaderna och då går vi tillsammans med dem och det går bra…:)

Banankola
2013-09-17 22:34
0

Snöboll har några hundkompisar, men han är lite bossig mot dem ibland.. (väldigt ovan andra hundar, eller var i alla fall när jag fick honom). Han har Alice, som är en grandis, Atlas som är en dvärgpudel och Niiro (Atlas "lillebror") som är en mellanpudelvalp. 

Oftast går det smärtfritt, men när snöboll har något han kan vakta så kan det bli bråk. Ute går det för det mesta väldigt bra (om nu inte frisbeen råkar vara med..)

Ria74
2013-09-17 22:51
0

Vilken fin bild, lite skillnad i storlek 😉