Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 3095 ggr
pernillaoscarsson
2

Salva till torr nos

Vad använder ni ifall era hundar får torr nos? Hittade en salva hemma med bivax, olivolja och eteriska blomoljor som jag satte på precis eftersom Bazzes nos är väldigt torr. Tänkte dock ifall det finns någonting bättre som är specifikt för hundar. Eller någon annan salva som ni brukar använda och tycker är bra?

Ria74
0

Jag använder samma salva som jag har till min lilla dotter. Vanlig barnsalva natusans. Har jag ingen hemma kör jag på vaselin.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

SuperLimm
0

Jag tror det är bättre att ge någon olja i maten istället, som tar bort orsaken till varför hunden är torr. Smörja innifrån liksom..

Mvh Linn

pernillaoscarsson
0

#2 Någon speciell olja?

Ressu
1

Hundens torra nos brukar för det mesta vara tecken på något annat. T.ex hunden får för lite vätska i sej, inte får i sej de näringsämnen de behöver via maten, tillfällig störning i matsmältningen, infektion osv.

Jag ger mina hundar laxolja som tillägg på maten. Kan köpas hos veterinär eller hos de flesta djuraffärer.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

SuperLimm
0

Laxolja är väl det som är bäst har jag för mig. Vegetabiliska oljor funkar också men inte lika bra. Går säkert att söka på google :)

Mvh Linn

pernillaoscarsson
0

Tack. Ska kolla upp det ;)