Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: sjukdomar-hälsa
Läst 3426 ggr
isblixt
0

Hund svullen i ögonlocken

Min hund lyckades slå huvudet rätt in i en kant tidigare idag, jag tänkte dock inte mer på det då hon inte verkade reagera över det nått märkvärdigt. Senare under kvällen blev hon dock svullen över vänster öga, ömmade dock ingenting. Den svullnaden försvann sen, och efter ett tag blev höger ögonlock istället svullet. Även denna svullnad avtar helt efter ett tag men sen kom den tillbaka efter att hon hade kliat sig med tassen över ögat… vad kan detta vara? :( hon reagerar inte på nått vis om man nuddar vid ögat. Alltså inga reaktioner mer än svullnad.

Ria74
0

Jättesvårt att svara på. Det kan ju vara nån form av utgjutning efter slaget, var det ett hårt slag så kan det ju bli en form av blåmärke även om man inte ser det så lätt på hundar.

Lite lustigt att hon blev svullen över båda ögonen. Hade jag varit du hade jag nog ringt och kollat av det med veterinären.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

isblixt
0

#1 Ja jag blir inte riktigt klok på hur svullnaden kunde vandra sådär.. men jag ringde veterinären och de tyckte att så länge hon är som vanligt så är det inget att oroa sig för! 🙂 Hon är rätt söt med sitt lilla öga men jag tycker så fruktansvärt synd om henne. Hon är dock som vanligt och bryr sig inte alls över att hon har svårt att se.

Ria74
0

Ni får väl avvakta och se hur det blir 🙂

Skönt att hon inte verkar vara besvärad av det. Minns när Bella fick ont i tassen, jisses vad det var synd om henne då 😉

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

isblixt
0

#3 Ja det är jätteskönt, annars hade jag varit ännu oroligare än vad jag redan är haha 🙂

Haha, så gulligt. Världen brukar gå under för vår hund också när det händer henne något. En gång när hon slog i benet lite när hon skulle hoppa över ett lågt hinder så skrek hon till och gnydde jättemycket. Jag tog upp henne och tröstade henne (haha ja, jag vet att man inte ska ömka dom, men det var så synd om henne). Efter några sekunder släppte jag ner henne igen och då sprang hon precis som vanligt igen så det gjorde nog inte så ont trots allt 😉