Thundershirt
Någon som hört talas om detta? Såg precis ett inlägg som delas på facebook att det hjälpte en hund igår då den vanligtvis är väldigt rädd för smällarna, men den hade sovit sig igenom allt. Första tanken var att tipsa grannen om detta då hennes boxer blir helt förstörd varje nyår.
Sedan kom jag på att det kanske skulle kunna vara en lösning till mig och min hund. Som i min tidigare tråd så skrev jag lite om vår situation om mammas cancer och att han blir väldigt orolig då inte hon är med. Han kommer en dag bli tvungen att vänja sig vid att bo enbart hos mig och jag har bävat inför denna dagen pga hans epilepsi som kan utlösas av stressen.
Denna tröjan har tydligen liknande efter som när man lindar in spädbarn och autistiska personer. Det lugnar individen. Kanske det skulle hjälpa min lilla Bazze med?
Någon som har provat eller vet mer om det? Kan man genom att använda tröjan dagligen sedan träna bort den så att han efter ett tag inte alls oroar sig över att vara ensam hemma utan hjälp av tröjan? Detta hade ju varit superbra sådana fall!!
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Aldrig hört talas om! Men det kanske funkar? Nu blev jag nyfiken på att kolla upp mer om den :) men du kan ju alltid testa?
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Har heller aldrig hört talas om det. Men det låter ju intressant 🙂
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar