Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: pälsvård-skötsel
Läst 915 ggr
Ociosa
0

Vad har ni för fön??

Ja, jag har ju använt min egen men eftersom jag inte har några större krav på min fön då den används på sin höjd en gång vartannat år så kan ni ju själva tänka er vilken vindpust denna ger :) Alltså tar det en timme att föna och en matte som är på dåligt humör och en hund som somnar av tristess. På jakt efter en som blåser torr pälsen snabbt och inte låter förmycket. Ska man köpa en anpassad till hund eller människa funkar med? Såg att Babyliss hade en som blåste 110km/h, låter hy som hunden hade torkat på direkten men sitter hon i väggen om man riktar fönen mot henne?? :))

Ria74
0

Vi har ingen fön alls eftersom det inte går på vis i världen att föna Bella. Hon försvinner som ett skott varje gång jag plockar fram den 😂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

LuLeLo
0

Vi kör med vanliga hemmafönen, och ja, då tar det en stund att föna igenom. Ett par timmar tog det sist, fast då utställningskarda vi samtidigt.

Tass Josephine

Ociosa
0

Tack för era svar! Jag köper nog en handfön som jag såg på en sida som säljer hundtillbehör, vi spolar ju av hennes ben i princip varje dag så känns som om vi behöver nått starkare :)

Ressu
0

Trots att vi har flera hundar så kör vi nog med min vanliga fön. Den är lite större med mera watt, men har nog funderat på att införskaffa en hundfön nångång =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus