Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: övrigt
Läst 855 ggr
Giberg
5

Äntligen kan vi åka buss

Min cocker tik på 4 år är världens enklaste och roligaste hund och det mesta har fungera enkelt och smidigt runt henne. Vi samarbetar bra och hon känns som en harmonisk och nöjd hund. Dock har vi haft problem med att åka buss så vi har helt enkelt gjort det enkla valet och undvikit det och förlitat oss på särbons bil.

Bilen gick sönder i höstas och fick lov att vandra vidare till skroten så vi har varit utlämnade till både buss och pendel sista tiden så vi har kämpat och kämpat och jag har mellan varven känt mig som en hemsk människa som utsatt henne för stressen hon upplevt på framför allt bussar. Tåg har gått utmärkt. 

Det har gått bättre och bättre dom sista veckorna och hon har känts mer avslappnad och säker i situationen och igår när vi var på väg hem så hoppa hon upp i mitt knä precis som jag lärt henne och så la hon sig ned och somna och sov hela vägen hem. Det var folk runt omkring som gick på och av men hon sov och vi gick lugnt och samlat av bussen när vi var framme. Helt lugnt och stressfritt. Jag blev så stolt över dom framsteg hon gjort och jag beundrar henne som trots mitt slarv och min lathet genom att undvika buss situationerna nu har lärt sig utan att stressa och verka orolig.

Ressu
0

Vad roligt att höra att det har börjat gå bra!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ria74
0

Riktigt roligt att höra 👍

Det är alltid skönt när saker och ting börjar falla på plats och man känner att man behärskar situationen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Giberg
0

Tack, det känns jätte bra. Vi ska fortsätta träna och hålla liv i det så det fortsätter i samma positiva riktning. :D 

Jag skäms lite över att jag inte tagit tag i det här innan utan först nu när vi är helt utlämnade till kollektivtrafiken men hon är tuff min tjej och vi fixade även det här. Det är som natt och dag mot för några månader sedan och hur det varit sista tiden och framför allt i helgen.

Ria74
1

Inte ska du skämmas över att du inte har tagit tag i det innan. Det gick ju bra nu 🙂

Jag är likadan ibland, man tänker att man ska göra saker. Men det blir helt enkelt inte av eftersom det finns ett alternativ.

Ni har varit jätteduktiga som har lyckats så bra.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

LuLeLo
1

Starkt gjort av er båda, och bra jobbat!! Sånt gillas!! :D

Tass Josephine