Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettövrigt
Läst 914 ggr
Ria74
0

Hur ofta nytt koppel?

Hur ofta köper ni nytt koppel till hunden?

Bella har bara fått nytt koppel 2 gånger i sitt liv och hon är 10 år i år. Det har inte behövts något nytt eftersom det gamla har hållit.

Halsrem däremot har hon fått en ny ungefär en gång om året.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
0

Hmm… måste börja fundera lite. Men för varje ny hund som kommit så har vi köpt ett nytt koppel, men har aldrig förnyat något. Så det koppel Poi fick då han kom till mej har han fortfarande. jag har tunna läderkoppel (lydnadskoppel med 3 länkar som kan fästas lite hur man vill) till alla. De har funkat bra och inte nöts de heller (dock smörjer jag koppeln nån gång per år)

Halsbanden har jag inte heller behöva byta ut (kör med läderhalvstryp, utan strypeffekt, åt sheltiena och Hurttas halvstryp, även de utan strypeffekt, åt cockrarna =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ociosa
0

Jag och gubben har tre i läder, jag har kvar mitt som jag köpte för 7 år sedan till min schäfer :) finns en knut på tyvärr men älskar det, sen har jag några andra med. Beroende på vad vi ska göra.. Jag har ett rött flexi, orange retriverkoppel, reflexkoppel och nått mer liggandes. Till halsen har jag några olika. Rosa med bling bling, tre halvstryp i läder, två hela i läder, ett dressyrhalsband finns med. Har några lådor i hallen :)

maay
0

Jag har ett läderkoppel till Emil och har haft det i ca 1,5 år. Det har hållt jättebra så tror inte vi kommer köpa nytt på ett tag. Dock tror ja att det kan vara bra att ha ett extrakoppel som kan finnas till hands om det skulle hända något med det andra :)

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

SuperLimm
0

Jag köpte ett litet valpkoppel till Mocka när hon var valp, ett litet tunt i nylån eller vad det heter. Det hade hon nog i 2-3 månader tror jag, hade henne mest lös i början :) Sen köpte jag ett läderkoppel och det har hon kvar än efter 4 år, inte det minsta slitet! Så det lär jag ha kvar länge till så länge inte nya valpen biter sönder det sen :P

Vad gäller halsband och selar har jag en hel hög men hurttas sele är den jag gillar bäst, den sitter bäst. Sen har jag köpt ett halstryp i läder utan strypeffekt som ja oftast använder när vi bara så gå en liten kissrunda. Annars har jag mest sele på henne för hon går bättre i det. Har även hurttas halvstryp som hon har när hon är på dagis (som hon har när hon har täcke på sig vilket hon alltid ska ha nu när det är kallt och snö).

Mvh Linn