Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: kennel-valpar
Läst 1065 ggr
Asja
0

Hur få valp att sova på natten?

Jag har aldrig varit med om maken till lekfull krabat! 8 veckor och full av energi- även nattetid, tyvärr. Han sover i en säng brevid mig men vaknar ca 4-5 ggr/natt och vill leka! Han är inte ett dugg ledsen bara full i bus! I natt höll han igång i en och en halv timme och sedan vakande han ändå ytterligare tre gånger och ville leka men då lyckades jag klappa om honom så han somnade istället.

Någon som har några tips på hur jag får honom att sova hela natten?😃

Mumsing
0

När jag fick hem min valp så busade vi till en viss tid på kvällen, sen var det avslappning som gällde. Om hon vaknade på nätterna så var det bara att massera hennes mage - somnar fortfarande lättast på så vis! 😃

molam
0

När vi har valpar sover dom alltid i mitt rum, med min tik så dom vågar inte kliva upp på nätterna för hon är så sur när hon är nyvaken så ingen hund vågar väcka henne.

Men om hon mot förmodan inte ligger i mitt rum så gäller det bara att vara jätte tråkig eller så har jag givit valparna en boll att leka med, tydligen blir det så tråkigt efter ett par minuter att dom somnar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Asja
0

Jag ska försöka aktivera honom lite ikväll, det är bara det att jag själv är så himla kvällstrött så när han vill slappa med mig i soffan tackar jag och tar emot 😉

Jag försöker vara tråkig, kliar lite på någon del av kroppen som hans små sylvassa tänder inte kommer åt, men han är ju som en ål! Å så liten och go ❤️ Helst skulle jag väl ignorera honom helt men då börjar han skälla och väcker maken som ska upp fem och jobba.

Jag ska prova med en boll till helgen när gubben inte ska upp ;-)

Ria74
0

Åh vad jag känner igen detta 😉 Bella var precis likadan när vi fick hem henne.

Det tog ett tag innan hon fattade att på natten sover man. Det enda tipset jag kan komma med är att leka mycket på kvällen så dom är väldigt trötta. Dom sover åtminstone några timmar i sträck då.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar