Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettkennel-valpar
Läst 5274 ggr
Asja
2

Asjas valptråd :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I söndags var vi och hälsade på vår lilla valp och jag har nog inte riktigt landat med lyckomolnet ännu! De är så underbart söta! Vi har enats om att vår lille familjemedlem ska heta Morris och han är nu 5 veckor så det är tre långa veckor kvar tills vi får hämta hem honom.. Morris är en liver roan och kommer ifrån Big Green Walleys kennel!

Asja
1

Lite suddig men han var ju aldrig stilla ;-)

Ria74
0

Men lilla sötisen 😍

Man blir så fruktansvärt sugen på valp när man ser sådan här bilder. Förstår att du längtar till du får hem din lille Morris.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

maay
0

Men åh vad söt :) håller med Ria, man blir verkligen sugen på en valp när man ser sådana här bilder! Stort lycka till med honom!

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

SuperLimm
0

Åh vad skoj! Marie är en väldigt trevlig uppfödare också! Så härligt med valp! :D

Mvh Linn

lisinda
0

ååh man blir ju sugen på att köpa en ny cocker! känns så tomt utan en cocker här hemma!

Den är verkligen jätte söt! 😍

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

Asja
1

Ja Marie verkar vara riktigt bra, mån om sina djur och att de får bra hem. Jag gillar henne skarpt! Hon kanske har några valpar kvar till er som blir sugna på att torka kiss och bajs, få skorna söndertuggade och vantarna gömda under soffan 😉

lisinda
0

vad bra att du gillar henne! Man ska gilla sin kennel man köper sin lilla vovve ifrån :)

det var inte länge sen man höll på med det ändå, har en sheltie som är 1 år och de blir olyckor än, haha. Men ska jag köpa en till blir de från förra kennel som min lilla cocker kom ifrån. Men de får bli efter att jag flyttat :)

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

SuperLimm
1

För min del räcker det med en cocker i taget, jag gillar pälsvården men det skulle bli för mycket med två :P Men skulle ja köpa en cocker idag skulle det bli från Marie, helt klart. Mysigare hundar får man leta efter! Hade gärna velat ha en valp från hennes Kitty och Martin, dom två är helt underbara tycker jag :)

Mvh Linn

lisinda
0

#8 kommer din cocker också från den kenneln? ja de hade väldigt fina hundar!

SuperLimm
0

Nej hon kommer från Milovi's kennel. Men därifrån vill jag inte köpa valp igen, plus att big green walley finns i samma stad där jag bor :)

Mvh Linn

Ressu
1

Oj vilken sötnos han är. Det är viktigt att man litar på sin uppfödare och känner att det är rätt. Man ska kunna kontakta sin uppfödare utan att känna sej dum med olika frågor och problem och dyl i många år framåt (visst är det ju frivilligt att hålla kontakten, men jag brukar iaf uppmuntra mina valpköpare att göra det) =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

lisinda
0

#10 får jag fråga varför du inte vill köpa från milovis kennel igen? var själv nära på att köpa en därifrån och har kollat lite på de nu också. Vill du inte skriva här så kan du PMa

Asja
0

Vad skönt att höra att det är fler som har samma intryck av Marie och hennes kennel och hundar som jag har! Jag tror det kan tänkas bli en semestertripp till Västervik i sommar och hälsa på ;-)

Nu är det (snart) två veckor kvar tills vi får hämta hem honom och jag börjar faktiskt bli lite nervös! Trots att jag har haft hund hela mitt liv är det lite pirrigt att få hem en ny kompis, jag vill ju att han ska trivas och tycka om oss. Första natten kommer mitt hjärta att gråta, han kommer nog att ligga och pipa efter mamma och syskon och sånt skär i hjärtat på en. Han får ju med sig en filt med mammas doft i men ändå, att slita ett litet barn från sin mamma :-( 

Men så är ju livet när man är hund även om jag känner mig som en skurk. Vi brukar inte ha hundarna i sängen men ni kan nog alla begripa vart den lille kommer att sova i varje fall första natten ;-)

SuperLimm
0

#13 Ja nervös är man väl alltid i en sån situation! :) Har ni tur så är det inga problem alls för valpen första natten, men vet ju aldrig hur den reagerar! Min sov hela natten (okej hon tyckte vi skulle vakna vid 4-tiden på morgonen) och var inte ett dugg ledsen :)

Mvh Linn

Asja
0

Ja jag hoppas att det ska gå så bra att han sover gott utan att vara ledsen. Drevern pep lite men han hade en vuxen tik som tog honom som sin egen valp så han somnade sedan nöjt vid hennes mage och kangalkorsningen, som var lite orolig när vi skulle gå och lägga oss, somnade brevid husses säng så småningom (med husses hand i hans päls)

Jag måste bara berätta något kul jag gjorde härom natten! Har nog lite mycket hund på hjärnan just nu.. Min 9-åriga dotter kom krypande på alla fyra upp i vår säng mitt i natten, varpå jag sätter mig upp, stryker henne över hennes långa hår som ligger på ryggen och utbrister glatt:

-Älskling! Det är en HUND i sängen!😃

SuperLimm
0

#15 hahaha! :D

Mvh Linn

Ria74
1

Bella pep första natten och jag som bestämt att hon inte skulle sova i sängen veknade och ni kan ju gissa var hon sover numera ;)

#15 hahaha :D

Asja
1

Mm, hon tränger ut dig ur sängen förstås :-) 

Welshen vi hade när jag var liten hade en alldeles otrolig förmåga att smyga sig upp i sängen och in under täcket helt ihoprullad. När hon väl var på plats sträckte hon långsamt och bit för bit ut sig. Vad gjorde då den människa som sov i sängen? Jo den flyttar ju på sig om det blir trångt och slutligen flyttade man sig ner på golvet medan hunden förnöjt sov utsträckt i hela ens säng ;-)

Ria74
0

#18 Det där känner jag igen ;)

Ressu
1

Inte en enda av våra hundar har pipit under första natten, har alltid varit förberedd på att de ska sakna sin tidigare flock, men hittills har det gått bra =)

// Ressu
kennel Westtorpets

SuperLimm
0

#20 Så skönt! :) Jag har bara haft en valp över natt sådär men jag hoppas framtida valpar kommer vara lugna också :)

Mvh Linn

Asja
0

Nu är det snart dags att hämta hem Morris! På söndag är det dagen med stort D.. Jag känner mig uppspelt som ett barn på julafton och så oroar jag mig för en miljon saker 😛 Men allt kommer att gå bra och jag längtar såå efter mitt nya lilla hjärta 🐶❤️

SuperLimm
0

#22 ååh vad härligt! Lycka till och glöm inte lägga upp massor med bilder! ;)

Mvh Linn

Asja
1

Fick en så fin bild från uppfödaren idag! Hon delade den på facebook och då tycker jag att jag kan visa den här. Om admin inte tycket det är okej får ni ta bort inlägget☺

Ria74
0

#24 Men gud vad söt ❤️

Asja
0

Hej alla! 

Jag har inte skrivit något här ännu eftersom den dag som skulle vara glädjens dag förbyttes till den svartaste dagen i mitt liv. Vi fick en ny liten medlem i familjen men förlorade en annan. Vår vackra kangalkorsning fick somna in kl 19.00 den 16/2 och jag är förkrossad. 

Det som hände var att det slog över i huvudet på honom och han försökte döda valpen under ett sådant raseriutbrott att jag aldrig sett maken till det. Han högg både mig och sin husse för att komma åt det lilla knytet. Vi klarade oss hyfsat och valpen med bara rädsla. Men att hugga både husse och matte, även om det inte var hårt eller kanske ens meningen.. Kan han bli så fanatisk att det är värt att skada sin egen husse och matte bara för att komma åt en liten åttaveckorsvalp, nej, det är inte sunt. Han har ju aldrig gillat andra hundar särskilt mycket, men det här… Både jag och min man har lång erfarenhet av hundar och vi har varit med om en hel del, men detta såg vi direkt, båda två, att detta var onormalt och skulle aldrig, ALDRIG gå att träna bort. Inte heller skulle vi någonsin mer kunna lita på honom, så vi tog det tunga beslutet att avliva honom. Vi fick en tid samma kväll och sedan dess har allt varit djupaste förtvivlan, sorg och för min del panikångestattacker. 

Med hjälp av medicin och med många tårar börjar jag idag så sakta acceptera att han är borta, min finaste och trognaste vän, han som var det gulligaste och raraste som någonsin har funnits i mitt hjärta och i mitt hem. Jag saknar dig och jag älskar dig, min vackra, stora hund.

Valpen mår bara bra och har helt glömt bort händelsen. Han är otroligt framåt och nyfiken, leksjuk och orädd. Piper flera gånger varje natt för han vill leka! Ni ska få bilder så småningom, men just nu arbetar jag hårt på att bara glädjas över det lilla livet och knyta an till honom, vilket jag inte kunnat göra ännu som ni nog förstår. 

Ödets ironi är att jag fick denna valpen av min make för att jag skulle bli glad igen efter en lång period med psykisk ohälsa, depression och ångest. Och så blev det så här :-/ Allt blir nog bra en vacker dag, när våren kommer blir det lättare.

SuperLimm
0

Fy så tråkigt och hemskt! Ni får ta en dag i taget så kommer det bli enklare med tiden.. 🌺

Mvh Linn

Ria74
0

#26 Men nej vad tråkigt, beklagar verkligen 🌺

Förstår att det just nu känns jobbigt att ens försöka glädjas åt den nya valpen. Men tillåt dig själv att sörja din andra hund och försök komma ihåg allt kul ni har upplevt.

Bara skriv här om du känner att du behöver så försöker vi stötta så gott vi kan.

Asja
1

Tack för ert deltagande och för ert stöd, det är en tuff tid nu. En ljusstråle i mörkret är Morris, han är så söt och rolig att han får mig att le fast hjärtat värker. 

Han älskar fötter, att tugga på dem, suga på tårna eller bara ligga på dem! Efter en dags lek blir man lite trött också och då somnar man pladask just där man är 🙂

Asja
1

En till…

Ria74
0

Åh vad söt han är ❤️

Hade besök igår av en bekant som skaffat valp en berner sennen/schäferblandning. Så söt, men vilka vassa tänder. Kan gissa att lille Morris också har ganska vassa små tänder 😉

Asja
0

Bilderna hamnar hur de vill 🤪

Asja
0

#31 Jodå han är som ett nålbrev i truten 😃

Ria74
0

#32 Jag vände på bilden åt dig 🙂

Asja
0

#34 Tack!

SuperLimm
0

Så söt! Blir inte alls sugen på en liten valp ;)

Mvh Linn

Banankaka320
0

Åååååååh vad mysigt!

Asja
0

Han är ett vilddjur 😃 Tuggar på ALLT, terroriserar katterna, skäller ut kaninerna och bråkar med drever-kraken! Oss försöker han pierca i öron, näsa, tår, fingrar ja överallt. Han vaknar fortfarande flera gånger per natt och piper, men det har blivit bättre, för nu vill han bara bli omklappad så han kan somna om, förut skulle han ju leka. Men jag erkänner att jag börjar bli riktigt trött, han vaknar runt 6 och då är det full rulle i en timme innan han sover en stund igen!

Livet med valp är tröttsamt men roligt 😍

SuperLimm
0

#38 Ja visst blir man trött av att ha valp! Du får passa på att sova lite på dagarna när valpen sover! ;)

Mvh Linn

Asja
1

Nu börjar läget stabilisera sig och återgå till det normala här hemma, även om nattsömn är en bristvara.. Igår gick vi på första skogspromenaden, det vill säga, Morris gick lös och snokade och jag hade Chester (drevern) i koppel. Morris är ju inte så ggammal så han följer fint och det är bra att passa på att öva lite inkallning och uppmärksamhet så där lite omärkligt nu. När han blev trött satte jag honom i en ryggsäck på min mage, som en bärsele och det gick hur bra som helst!

Idag har vi varit ute på gärdet och tränat lite på att gå i koppel utan att sätta sig och klia sig var tredje meter, och så lekte vi följa john, både med och utan koppel. Han är ju väldigt uppmärksam nu, så kanske kan det fastna något innan den döva trotsåldern slår till 😉 Han tror ju bara att vi leker och vi håller inte på så länge varje gång, då kan det väl inte vara så farligt med träning vid 9 veckors ålder?!

Han har lärt sig vad han heter och vad nej betyder, men att tugga på fingrarna och att inte leka på natten är saker som står på att lära sig -listan!

Svansen är som en liten propeller i baken på honom hela dagarna och han följer mig hack i häl över allt hela tiden 😍

SuperLimm
0

#40 Vad roligt att läsa att det går bra för er! :)

Nej det är jättebra att träna sånt tidigt, medans dom är följsamma av naturen och inte vågar gå så långt ifrån en :) Så länge man leker fram allt och inte har några direkta krav är det ingen fara! :)

Mvh Linn

Asja
0

*hade tänkt lägga upp en bild men det gick inte från luren*

Ressu
0

Först vill jag börja med att beklaga sorgen! Inte ett lätt beslut att ta men som du beskrev det så kanske ett nödvändigt! De brukar säga att tiden läker alla sår och det gör den nog. Man måste bara komma ihåg att bearbeta det som hänt!

En valp är krävande, dock har man mycket roligt under valptiden. Den tiden går förhållandevis väldigt snabbt kan jag ju trösta med.

Roligt dock att höra att det går bra med Morris. Vi håller tummarna att det fortsätter i den riktningen!

// Ressu
kennel Westtorpets

Asja
0

Tack Ressu! Det känns bättre nu när jag fått lite distans till händelsen. I början var det så svårt att fatta och jag höll liksom på och diskuterade med mig själv huruvida det fanns något vi gjort fel/kunde ha gjort annorlunda. Men nu har jag kommit fram till att vi gjort vad vi kunnat och tagit det ansvar som lades på oss. Tungt men vi gjorde rätt.

Idag har vi haft en förhållandevis lugn dag, jag har suttit och pluggat i soffan med en sovande valp i knäet. Han vaknade till då och då och busade lite men sedan la han sig till ro igen. Mysigaste pluggandet på länge :-)

Asja
0

..

Asja
1

..

SuperLimm
0

åh så mysigt! :D

Mvh Linn

Ressu
0

Helt klart en av de mysigaste pluggsällskapen man kan ha =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Asja
0

Ja fast det blir mer gos än plugg ;-)