Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettövrigt
Läst 724 ggr
Asja
1

Så stolt över min hund!

Jag måste bara få berätta hur duktig Morris är och hur stolt jag är över honom! Han är 10 veckor, har bott hos oss i 2 veckor och har undet den tiden lärt sig sitt namn, kommer när jag ropar, följer med och är uppmärksam på mig, gå i koppel, vad nej betyder och vara hos dagmatten. Idag har vi för första gången klippt klorna samt päls i tassarna, klippt i öronen, använt öronrens och torkat rent. Och det gick bra! Jag hade hjälp av min dotter som såg till att han var sysselsatt med en liten leksak, vilket var kanonbra. Vi har provat på olika miljöer, allt från att gå lös i storskogen till att gå i koppel i samhället med bilar, bussar tåg och människor. Vi har träffat andra hundar och en massa barn och vi har varit inne i djuraffären. Allt går bra, han är nyfiken och orädd. Detta gör mig så stolt över honom, så liten och så duktig!

LuLeLo
0

Går han redan fint i koppel? Helt fint? Det har jag svårt att tro…

För oss har det tagit månader och åter månader av blod, svett och tårar, och nu, 7 månader senare, går Lotus fortfarande inte korrekt i koppel…

Jättekul förstås, och härligt med den glädjen! Duktig valp :)

Tass Josephine

Asja
0

#1 Nej, nej, han GÅR i koppel, dvs han ålar inte, stretar inte bakåt eller sätter sig och kliar sig varannan meter 😃 Jag är nöjd med den utvecklingen än så länge!

LuLeLo
0

Aha! Vi får hoppas att resten av bitarna snabbt faller på plats :)

Tass Josephine

Ria74
0

Åh vad duktig fina Morris är :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
0

Du ska helt klart vara stolt över din Morris. =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus