Sportklippning.
Köpte en ny klippmaskin igår, invigde den idag. Alltså gud vilken skillnad från min gamla maskin.
Skulle bara klippa huvudet på min eng. cocker men maskinen gick så jäkla bra så efter knappt 30 minuter hade jag råkat köra genom hela hunden. Haha. Lämnade dock tassarna till en annan dag.
Min lilla lurv blev naken. <3
Har ni era hundar sportklippta? Och hur brukar ni klippa dem då?
Jag har de senaste klippningarna tagit allt, men brukade innan lämna svansen.
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio

Jag har aldrig klippt ner Bella riktigt så mycket eftersom hon är väldigt gnällig med sin klippning 😉 det klagas hejvilt på frisören när hon inte gillar frisyren.
Men det var ju jättefint på din hund, tror jag ska våga mig på det nu till sommaren.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Haha, Julius avskyr att klippas, men han brukar alltid vara lite extra glad när han är nyklippt, så tror han gillar att bli av med pälsen ;P
Prova kan man alltid, om man inte gillar det så växer det ju som ogräs i alla fall ;)
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Vi trimmar våra enligt rasstandard, det mest för att det slinker med en och annan utställning i planeringen. =)
Jag hade ärligt aldrig kunnat raka hela Astrid, jag anser ju att man skaffar Cockern för att man gillar även utseendet och då ska den ha sin päls.. Absolut att man kunnat "ansa" en hel del om man inte sysslar med utställning men jag hade ju helt enkelt hållt oss nära rasstandard. Tror både gubben, jag och uppfödaren hade fått en chock om jag hade klippt ner henne helt! :D
Sportklippt vet jag inte om jag skulle kalla det men jag rakar mocka under magen och insidan av benen. Sen rakar jag bröstet så som det ska rakas enligt rasstandarden men jag rakar även ner på framsidan av benen, det ska väl ryckas egentligen men hennes päls lossnade inte som den skulle så jag tröttnade på den. Det ser inte så konstigt ut tycker jag :) Sen klipper jag även allt behäng ganska kort för att det ska torka snabbt och inte fastna så mycket skit. Jag rakar även hela insidan av öronlappen, inte bara runt öppningen. Men sett från sidan ser hon ut som hon "ska" göra. Jag tycker cockern ska ha lite päls så jag skulle inte kunna raka hela henne faktiskt. Nu sist jag rakade henne tog jag dock bort tussen fram mellan frambenen för det såg så dumt ut när den var kvar.
Mvh Linn