Varför just det namnet?
Vad heter din hund och varför blev det just det namnet?
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Min hunds kennelnamn är Bricocks Michelle Ferris och när hon kom hem till oss blev det Bella.
Jag har alltid sagt att skaffar jag cocker ska den heta Bella eftersom jag förknippar det namnet med just cocker. Sen ville jag ha ett namn på B eftersom min förra hund hette Bossy.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Fridolf, LILLA FRIDOLF
Bazzes fullständiga namn är Bazzingo
När jag köpte Bazze var jag en liten fjortis och var smått kör i Idol Sebastian. Därför ville jag att han skulle heta Sebastian. Dock var det jobbigt att uttala så jag tog bara ett smeknamn, Bazze. (notera mina fjortis Z ;)) Bazzes namn från uppfödaren var Ingo och det gillade mamma väldigt mycket så jag slog ihop namnen och bildade Bazzingo.
Hans vardagsnamn är Bazze. Frågar någon om namn så är det Bazze som gäller. Men han lyssnar också på Ingo :)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Min heter Idunvallens Heavenly beautifull på papper, men han kallades Julius när jag fick hem honom. Och det klingade fint med vår andra hunds namn, Sankari, så han fick behålla namnet. Även om jag en period funderade på att döpa om honom till Jussi. Men det höll aldrig ;P
Men han lyssnar på allt från Julius till fulhunden ;) <3
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Danny heter i Stamtavlan Barecho Fool to Remain sane.
Min syster älskar Danny Saucedo. (Artisten) så då bestämmde ho att det skulle bli Danny. (Danny är egentligen min systers. Eller va. Ända tills jag fick ta över honom!) 🙂
Vi ville ha ett namn på L, för att matcha de övriga djuren. Länge var vi inne på Lilleman och Lillebror, fast när det väl börja närma sig tyckte jag att de var lite fåniga. Lego, Lime och Lotus var vi inne på tidigare, men det var först när vår uppfödare föreslog Lotus som vi bestämde oss. Det blev en Lotus.
Och så snyggt det passar med de andra djurens namn! LUna, LEo, LOtus = LuLeLo eller som jag vill säga, Luleå ;)
Tass Josephine
Morris fulla namn är Big Green Walley's Quatro men vi bestämde oss för namnet Morris innan vi sett kennelnamnet, annars hade han nog fått heta Quatro som jag tycker är ett ganska bra namn.
Vi ville ha ett namn som är lätt att lyssna på och som går att säga både mjukt och bestämt. Att han är en liverroan gjorde att jag experimenterade med namn som syftade på brunt och vitt, choklad och vanilj, så som Nogger, Nougat och Rippel. Men så kom jag och tänka på vår avelshane i vår fd kaninavel, han hette Morris efter en tecknad serie om en hund och en kanin som hette Brandy och herr Morris och som min dotter älskade, och Morris blev det därför. Dessutom är det både R och S i namnet vilket verkar vara lätta bokstäver för hundar att lyssna på!
Våran äldsta heter i stamtavlan Spectrolite´s Points On Back, hon kallas för Neiti (fröken på finska) Fröken blev det för att jag har från förr redan varit inne på dessa namn som tjejen, grabben, pojken, damen osv. Vår äldsta sheltiehane heter Poitsu (grabben på finska). Så då föll det lite naturligt att döpa äldsta cockern efter samma norm =)
Sedan har vi Westtorpets Stars Of Shadow som kallas Merja. Merja blev det efter att veterinären som förlöste henne skojade och sa att hon får väl bli gudmor åt henne. Då vi snabbt sedan försökte börja hålla skillnad på valparna med namn så för att förenkla så kalla vi hon Merja (som vetten heter). Då det sedan blev klart att det likväl ska vara Merja som ska lämna hos oss (och inte den förstfödda tiken som tänkt från början) så gick det inte mera att byta namn. Merja var så inetsat =) Men det passar henne bra och vetten tycker det är skitskoj varje gång vi är där =)
Sist har vi då Westtorpets Shadow Of Smoke alias Kalle. Han likna lite på en annan Kalle då han blev född och då lämna det namnet också på =) Men Kalle passar riktigt bra på han. Han är lite av en Kalle Anka =)
Vi kollade igenom måååånga olika namn innan vi bestämde oss. När vi åkte upp och hälsade på första gången så sa jag i bilen att Lova/Lowa var fint. När vi sen körde hemåt igen så kändes det helt rätt med Lowa. Det verkar vara ett relativt svårt namn för andra att förstå, veterinären har t.ex. flera ggr uttalat det med ett engelskt, mjukt w (som i "way").
Hon heter Line Sam Hot Geisha, kallades Geisha men jag kallar henne Kajsa! Låter ganska likt!
Den andra hette Liljeblommans Olivia men nu heter hon Doris ❤️