Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: övrigt
Läst 1303 ggr
Feelicia
0

Fastnar massa snö på han!

Min Amerikanska cocker spaniel Snobben,

Han går inte på utställningar och därför är han kortklippt.

Men de fastnar ändå massa snö både på benen och magen och blir som stora snöbollar.

Då varje gång man kommer in med han så måste man få bort all snö.

Finns de typ snö skor som e långa elle nått sånt?…😉

Aristarcos
1

Samma sak med min welsh springer spaniel… tror det har med pälskvaliteten att göra. Har sett regnkläder med byxor på, det skulle kunna hjälpa!

Aristarcos
1

http://www.zooplus.se/shop/hund/hundklader/regnkappa/318289#more

Kanske den här, finns en bild på en spaniel också, ser ut att gå rätt långt ner på benen, de är väl mer långa i kroppen med lägre hund än andra raser :) så då räcker de längre ner på benen.

Aristarcos
1

Eller något sådant här, gillar hurttas saker ;)

http://www.hurtta.com/SV/Produkter/Regnkl%C3%A4der/Slush%20Combat%20overall/

Feelicia
0

tack så mycket!

Emouse
1

Ett täcke med ben är bra!🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

taylor__lambert
1

Jag har en vind overall ifrån Hurtta som jag använder när jag inte orkar smörja in hunden. Blir lite snökockor  på en cocker ;) finns ju spray som man kan köpa som just är till för snökockor, en del använder sig av pälsglans (för häst), jag använder mig av mat olja och det funkar fint på min cocker 😃

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Kapten Haddock
0

Spraybalsam funkar för mej 🙂

Knutte-love
0

Pälsbalsam och försöka hålla det så kort som möjligt (dock inte så han fryser), vad jag kan komma på som fungerar.🙂

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

pernillaoscarsson
0

D104 utredningsspray är super! Spraya in hundens ben, öron och under tassarna innan du går ut så kommer du märka STOR skillnad! Finns lite olika spraybalsam men bara testat D104 och är mycket nöjd!