Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: sjukdomar-hÀlsa
LĂ€st 1582 ggr
[Bettanbop]
0

Ful nos

Hej đŸ‘‹

Jag har en Amerikansk Cocker som Àr 9 Är. Hans nos har alltid varit sÄ konstig. Den ser "skorvig" ut, torr och knölig.

Skulle ha tagit ett kort pĂ„ hans nos😛 men Ă€r det en vanlig Ă„komma bland Cockrarna?  Har ni lika pĂ„ era voffsingar eller Ă€r det bara min? Han har inte ont och har luktsinnet kvar.

Ria74
0

Min engelska cocker har alltid haft skorvig och torr nos. Ibland fÄr jag för mig att smörja in den, men hon verkar inte ha problem med att den Àr torr.

mvh Maria vÀrd pÄ barn, miljonar, bloggande
medarbetare pÄ husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Bettanbop]
0

Tack Ria👋 DĂ„ Ă€r Elvis inte ensam med sĂ„dan nos🙂  Jag har ibland  ocksĂ„ smörjt in nosen pĂ„ han, men han blir mer störd av det Ă€n att ha en torr nos. 

TĂ€nkt om nĂ„gon hade ett bra tips pĂ„ vad man kan göra Ă„t den eller föreslĂ„ nĂ„gon mirakel salva😃

Ria74
0

Jag har smörjt med rapsolja och det har funkat ett tag. Men hon gillar det inte nĂ„got vidare đŸ€

mvh Maria vÀrd pÄ barn, miljonar, bloggande
medarbetare pÄ husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

pernillaoscarsson
0

Bazzes nos Àr ocksÄ torr och skrumplig ute i kanterna. Inte heller han verkar ha nÄgra större problem med detta. Satt faktiskt och sökte efter tips om detta igÄr och hittade att man först kunde badda nosen med ljummet vatten för att den skulle mjukna upp. Sedan smörja in den med vad man nu vill smörja in den med. Jag tog vad jag hade hemma, helosansalva. Visst Àr den fortfarande skrovlig men inte alls sÄ torr som innan. TÀnker fortsÀtta smörja in pÄ samma vis nÄgra gÄnger till och se vad som hÀnder.

[Bettanbop]
0

DĂ„ vĂ€ntar vi pĂ„ vidare info om hur det gĂ„đŸ™‚

Emouse
1

Lipton har ocksÄ ganska torr nos, eller innan jag började smörja. Cocker har ganska lÀtt till torr nos, brukar anvÀnda babyolja pÄ nosen dÄ han inte gillar raps eller krÀmer.

Emma, medarbetare pĂ„ Mus och RĂ„ttorđŸ–€

Viccan92
1

SÄ var min amris med sÄ jag smörjde in med vaselin och dÄ höll den sig fin. Men man fÄr hÄlla pÄ hela tiden.

Föder upp hollÀndare. www.freewebs.com/christmast

SuperLimm
1

Min kunde vara det förr nĂ€r hon Ă„t torrfoder men idag nĂ€r hon Ă€ter fĂ€rskfoder har hon inga problem med det. Inte ens trampdynorna Ă€r det minsta nariga (de brukar alltid vara det, framförallt pĂ„ vintern men denna vintern har de varit hur mjuka som helst). En animalisk olja eller typ lammfett pĂ„ maten kanske kan hjĂ€lpa? :)

Mvh Linn