Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettövrigt
Läst 1568 ggr
ElisabethB
2015-06-21 00:26
0

Varför Cocker spaniel?

Vad var det som fick dig att välja just Cocker spaniel?

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

taylor__lambert
2015-06-22 09:01
0

Det bara vart så, var inte meningen att det skulle bli ens en renras hund när vi skulle skaffa hund. Skulle ha skaffat en hund ifrån neverneverland, men så vart det inte. Jag ville ju inte ha cocker för att det var en sån liten ras, men med tiden så har jag fallit mer och mer för denna ras. Micke är så glad, framåt men ändå reserverad, busig, rolig, knäpp, lydig. Nästa hund blir cocker igen, rasen passar verkligen mig, dom är arbetsvilliga men kan även ligga och slappa några dagar, perfekt storlek är det också, nu när jag vet att större kanske skulle bli för stort, inte lätt att ha hund i storstan och åka kommunalt, så smått passar ändå. Man faller ju också för dom där ögonen, smälter man kan inte motstå dom riktigt.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Ria74
2015-06-22 18:57
0

Vi hade en blandras med berner sennen i och ville ha en mindre och enklare hund. Föll pladask för cockern och åkte till en kennel för att kolla, sen var det klippt. När vi körde hem hade vi tingat en valp.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Knutte-love
2015-07-10 13:39
1

Min syster skaffade sig Danny, och efter något år kunde hon inte ha kvar honom pga personliga skäl. Så antigen fick jag ta honom eller så skulle hon skicka tillbaka honom till uppfödaren, och då valde jag att ta honom. Då vi trivdes väldigt bra med varrandra😍

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Spanieln
2015-07-15 22:38
2

Min mamma ville ha en då de är bra familehundar så det bliv en blue roan tik. har tyvärr inte kvar henne då vi fick ta bort henne i höstas. men rasen ligger varmt om hjärtat. just nu satsar jag på att köpa springer spaniel men blir nog en till cocker någon mer gång i mitt liv då de bara är för härliga hundar!  ❤️

"If You Can Dream It You Can Do It"

- Walt Disney

Ronjasmatte
2015-07-17 21:26
0

Jag föll för rasen för att den är en härlig familjehund, maken ville ha en hund som spårar. Dessutom lagom storlek då vi bor i lägenhet. Underbar hund, har haft cocker i 1 1/2 år.