Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettpresentation
Läst 4921 ggr
Ria74
2011-02-03 18:46
0

Hej!

Tänkte presentera mig lite mer. Jag heter Maria, är 36 år och Sajtvärd här.

Har alltid varit intresserad av hundar. Fick min första hund för nästan 20 år sedan. En blandras av modell större. Nästa hund blev en cocker spaniel, något jag aldrig har ångrat.

En mer aktiv, rolig och glad hund får man leta efter. Hon är alltid med på att följa med, älskar att träna och framför allt är hon ett riktigt matvark.

Förutom Bella och mig, har jag 3 katter som ingår i familjen och en sambo.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Lindalove
2011-02-11 15:31
0

Hej! Linda heter jag och älskar hundar Tungan ute särskilt cockerspaniel. Jag har ingen egen hund än men vill gärna ha.

Ria74
2011-02-11 15:41
0

Hejsan Linda!

Välkommen hit hoppas du ska trivas Glad Cocker spaniels är underbara hundar.

medde
2011-02-16 18:38
0

Börjar säga: Grattis till en fin sajt. All lycka tillSkrattande

Verkligen kul med en cocker spanielsajt. Har tre stycken cockrar själv hemma. Men av rasen Amerikansk cocker. Så en här sajten kommer jag med alla säkerhet att besöka ofta.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ria74
2011-02-16 18:58
0

Hej medde!

Hjärtligt välkommen hit hoppas du ska trivas Glad Du får jättegärna berätta lite om amerikansk cocker spaniel om du känner för det.

Själv har jag en engelsk cocker spaniel.

medde
2011-02-17 17:41
0

#4 Det gör jag gärna vid tillfälle. Då jag har tre stycken finns det nycket att berätta, Det är den äldsta som är på bilden ovan i #3, sedan har två avkommer undan henne i olika åldrar. Så det är mycket bus och fläkt,

Men har även en fråga. Kommer sajten handla om både om den amerikanska samt engelska cockern?

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ria74
2011-02-17 17:59
0

Jag hade tänkt leta efter en Medarbetare som kan lite mer om amerikansk cockerspaniel eftersom jag inte kan så mycket själv om den. 

Min förhoppning är att sidan ska kunna handla om både engelsk och amerikansk.

En mycket vacker hund har du Glad

Ressu
2011-02-24 11:40
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla!

Jag heter Kati är 20+ eller ska vi säga 30- =). Bor i Österbotten, Finland tillsammans med sambo och våra fyra hundar. Hos oss bor då 3st shelties och 1 engelsk cockerspaniel.

Hos mej har det nästan alltid bott hundar. Sedan 1994 har jag själv aktivt tränat och tävlat inom många olika grenar med mina hundar. Jag är själv intstruktör för vår lokala hundförening. Agility, lydnad och viltspår är de grenar som nu främst tränas med våra hundar och Cockerspaniel är ju även sambons fågelhund.

Bifogar en bild på våra hundar

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

pigelina
2011-02-24 12:12
0

Hej! :)

Jag heter Hanna och är snart 15 år. Har tyvärr ingen hund, ännu. Men har kaniner, katt, fåglar och hamster hemma.

Hoppas att även jag är välkommen här, kommer kanske inte vara så aktiv eftersom jag inte har en hund ännu, men kommer läsa och kolla på bilder av alla vackra hundar.

Älskar värkligen rasen cocker spaniel och kommer skaffa en såfort jag flyttat hemifrån:P

Sickar med en bild på en av mina favorit hundar även om den inte är min:) -->

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Ria74
2011-02-24 12:32
0

Hej!

Ni är varmt välkomna hit allihop :)

Workingdog
2011-02-25 21:24
0

Hej!

Jag heter Jennifer och är 14 år. Har alltid haft ett stort intresse för djur och nu bor det 4 hundar, 5 undulater och 5 kaniner här hemma :) 2 av hundarna är mina och en av dom är Cocker spaniel/Cavalier :)
Vi gör lite allt möjligt tillsammans och hoppas på mååånga år tillsammans!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Cockerspaniel
2011-03-10 22:39
0

Hej!

Mitt namn är Emma och är 23 år. Jag skaffade min första cocker spaniel den 19 Augusti och jag är helt förälskad i henne. Hon heter Lissie och är 9 månader idag med en väldigt krullig päls men med världens tuffaste personlighet.

Vi köpte henne av en uppfödare som avlade på rasen för att hunden är fin hundras och bra familjehund. Det dumma var bara nu att hon skulle sluta eftersom hennes hundar började komma med åldern så Lissie vart den sista kullen som föddes. Vi köpte henne då vi såg henne på bild och sen flera bilder senare. Eller vi tingade henne och åkte sen till Gävle och köpte henne.

Idag är hon en tuff brud i lyxförpackning kan jag kalla henne för det stämmer verkligen. Ingen utställningshund är hon men vi kommer syssla med lydnad och agillity ^^

MvH Emma och Lissie.

Ria74
2011-03-11 17:21
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#11 Välkommen hit Glad En riktigt snygging du har.

Cockerspaniel
2011-03-14 19:09
0

Här är hon ju oklippt men idag 14/3-11 så klipptes hon för andra gången och det gick väldigt bra, super fin vart hon. Störde mig bara på hennes lugg som inte vart som jag ville så den ska jag klippa till själv :)

Lindalove
2011-03-15 20:43
0

#13 så söt. Vill med ha en sån Tungan ute

chigak
2011-03-15 23:38
0

Jag har ju glömt att presentera mig, men bättre sent än aldrigGlad

Jag heter Maria, är 29 år och bor med min man i villa i Habo. Vi har 2 hundar, en Fransk bulldogg som heter Humlan och är 10månader och en Cocker spaniel som är 3 månader och hon heter Siri. Vi har även katt. Sen finns det flera akvarier i huset med och det är ytterligare ett stort intresse jag har.

Jag är intresserad av att träna/tävla agility och rallylydnad med hundarna. Jag kommer även att ställa ut de och om allt funkar som jag hoppas att det ska göra så kommer vi att avla på de. Jag har precis ansökt om kennelnamn och väntar nu på att få veta om jag får det namn jag vill ha.

Hundarna är en stor del av vårat liv och jag är mycket engagerad i träningen med de.

Jag är även Medarbetare här på Cocker spaniel iFokus.