Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: beteende
Läst 8119 ggr
Ria74
0

Löpning på gång.

Nu är det snart tid för löpning här hemma. Bella är ganska duktig på att tvätta sig själv, det är bara på nätterna det blir lite droppar.

Det värsta med henne är att hon blir så mammig, jag kan inte gå på toaletten själv ens under tiden hon löper.

Hur är era hunder under löpperioderna?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
0

Neiti blev totalt knäpp under sitt första löp. Hon har alltid varit väldigt mammig av sig och det blev ännu värre under löpet, men sedan blev hon också väldigt svinsig av sig, hon kissade i sin hundbädd och sånt. Får se hur nästa löp går!

Vår sheltie märker vi nästan inte att löper, det man märker det på är att hon tvättar sig väldigt ofta men annars är hon helt normal =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ria74
0

Bella är helknasig när hon löper, hon blir mammig och får för sig att hon har ont lite överallt. Ibland kan hon börja halta eller hålla upp en tass. Nästa stund har hon förmodligen glömt vilken tass hon höll upp för då har hon ont i en annan tass.

Första gången det hände blev jag ju rädd och beställde tid hos vetten. Men de fanns inget fel på henne och efter löpen är hon normal igen.

Hon kan få för sig att vissa vattenskålar kan hon inte dricka ur just under löp också. Kissar gör hon dock inte inne, men man vet aldrig det kommer kanske under detta löpet. Hon ändrar i regel lite varje gång hon löper Cool

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Lindalove
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur ofta löper en hund? Hur länge löper den? Blöder dom hela tiden? Många frågor hehe

chigak
0

Min cocker är ju så liten än så hon har inte löpt men min "fralla" har löpt en gång. Det enda jag märkte på henne var att hon var lite tröttare än vanligt, annars var hon som vanligt.

Hon är dock jättedålig på att tvätta sig så det var blod överallt. Hon är också expert på att ta av sig tikskyddet så vi hade moppen framme hela tiden. Det var bara att skura många gånger om dagen så funkade det.

Ressu
0

#3 Det är väldigt individuellt hur ofta de löper det kan vara allt från 3-4 gånger per år till 1 gång på 2 år.

Under löpet blöder de inte hela tiden utan endast till en början. Normalt skiftar vätskan färg och blir ljus eller avtar helt när de kommer upp i egentliga brunsten. Det är endast under förbrunsten som det kommer blod. Vissa individer kan under egentliga brunsten blöda mera men dessa är nog undantagsfall.

Löpet består egentligen av flera delar: Förbrunst som varar i ca. 7-10 dagar. Egentlig brunst (under denna tid kommer de oxå upp i höglöp) det är då tiken slutar blöda, men det är också då som det är bästa tiden för tiken att bli dräktig, detta varar i ca 4-12 dagar.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus