För glad i andra hundar?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min lilla cocker tjej föddes helt ensam i sin kull och nu är det så att hon är helt glad och skit tokig i alla andra hundar hon ser. Hon vill leka med dem bara hon ser dem.
Hon har en hundkompis hon får leka med som också är några år äldre än hon själv. En rottweiler/labrador korsning är det på denna hunden. De båda funkar utmärkt att leka tillsammans.
De hade iaf lekt en timme med varandra tills de började bege sig hem åt varsina håll med ina ägare.
Bara det att då man kommer hem med henne är hon fullkomligt lika galen som hon var då hon lekte med den här äldre hunden. Kan det ha åstakommit något då hon var liten att hon inte fick leka av sig med sina kullsyskon eller kan det bero på annat?
Jag tycker nästan alla cockrar jag känner är på det viset. Tokig i allt folk och alla hundar =). Det hör ju lite till rasen att vara överdrivet glad. Så om du frågar mej så tycker jag det låter helt normalt =)
Det gör det?
Så bra för hon blir limsom super hyper överlycklig då hon träffar andra hundar. Verkar som det heller inte finns något stopp i henne om hon får leka med din hundkompis.
För så som hon leker med Sari, som den andra hunden heter, så är hon likadan då man kommer hem. Gnäller på vägen hem då hon saknar henne bland annat. Men skönt att veta det är normalt ^^
Personligen tycker jag hundar gärna får bli glada vid hundmöten. Men den får inte bli såpass paralyserad så man inte får kontakt med den. Jag försöker att hela tiden vara roligare än den andra hunden. Valpen jag hjälper till med är en riktig utmaning, då hon i vissa fall skriker efter andra hundar. och hon hade nio syskon så jag tror absolut inte din hund betéer sig så pga. att hon var ensam i kullen.
Så länge du inte ser den här glädjen som ett problem i vardagen tycker jag inte du behöver ändra någonting, det låter som en lycklig och välbalanserad hund.

Låter trevligt att hon gillar andra hundar
Jag har haft lite problem tvärtom, Bella har svårt för andra hundar. Hon är lite rädd för dom flesta hundarna hon möter och vill gärna skälla på dom.
Numera har vi social träning med olika hundar så hon ska lära sig att andra hundar inte är farliga. Det funkar ganska bra, bättre med hanhundar än tikar dock.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#3 Hon är ju lycklig annars, men ofokuserad på mig blir hon ju om hon leker med andra hundar för hur mycket jag än försöker låta roligare är det den andra hunden som gäller.
Men det ska man väl kunna träna av henne va?
För då vi går promenader ute med henne och träffar hundar brukar det inte vara några problem. Visst blir hon glad men jag måste ta i med hårdhandskarna ibland så jag får bestämma att: Nu ska vi inte leka!
Annars är hon en ängel ^^
#4 Jobigt att det ska vara tvärtom, men så skönt att man kan gå till väga att få hjälp och veta sen hur man ska göra. Tror Lissie skulle må gott av att få komma på hunddagis där hon får springa av sin energi. Men att lyckas övertala mamma och de här hemma kommer nog inte gå så bra ^-^'
#3 Skvallerträning handlar vad jag förstått om att man ska vara rolig. Dock har jag kört mitt egna race med det och vet inte xakt vad det innebär. Men om du googlar får du nog upp en del.
Huvudsaken tycker jag egentligen är att hon kan möta andra hundar, det är det jag tränar bort på labbevalpen.
Jaha, jo jag vill ju att hon ska kunna komma någonstans att få tränna andra hundar och få av sig all energi för hon är en rikitigt enerigi knippe så ^^