Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: beteende
Läst 1909 ggr
Ria74
0

Är din hund rädd för något?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En bekant till mig har jätteproblem när det är nyår med smällare. Hennes hund är rädd för skott och andra höga ljud med.

Det enda Bella är rädd för är getingar och flugor. Hon blir helhispig på sommaren när det är en massa surrande insekter. Varför hon är så rädd vet jag inte, hon har aldrig blivit stucken vad jag vet. Såklart kan hon ju ha blivit stucken utan att jag har märkt av det.

Men något annat är hon inte rädd för, hon är en ganska kavat hund som gärna går fram först för att titta på nya saker.

Hur är det med era hundar? Är dom rädda för något?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Cockerspaniel
0

Vad jag märkt så är min hund rädd för fläckten, alltså fläckten ovanför spisen. Hon blir helt hysteriskt och börjar skaka som en toka.

Bästa lösningen för henne är ju att ta med henne ut så hon får lugna ner sig. För då man kommer in är den ju avstängd.
Men det där med smällare var inga problem för henne för hon varken gnydde eller skakade så illa eller vart så rädd som en del blir (en del kan ju verkligen bli hysteriska då de kommer över höga hemska ljud). Men hon var ju bara 5 månader då de började smälla med smällare ute.

Men vi får se nu i år hur hon reagerar då. Kanske är annat. Men just spisfläckten är hon väldigt rädd för ^^

Ria74
0

Bella skäller alltid på dammsugaren, hon är inte så särskilt rädd för den. Men hon skäller på den och morrar åt den en del.

Spisfläkten har hon aldrig reagerat på dock. Inte lätt när dom är rädda för något i hemmet.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Cockerspaniel
0

Djur kan ju vara knepiga liksom :P

LIssie har aldrig vart rädd för dammsugaren s att hon skäller eller morrar. Då hon var liten gjorde hon det (haha en 8 veckor gammal hudn som ser en stor sugande sak? Läskigt!) men nu har hon lärt sig leva med den :)