Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettbeteende
Läst 3066 ggr
Lindalove
0

kan alla hundar simma?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan alla hundar simma eller måste dom lära sig precis som vi människor?

Ria74
0

Båda mina hundar har kunnat simma. Den förra jag hade kastade sig ut i alla vattendrag hon kunde hitta.
Bella är inte riktigt lika förtjust i vatten. Hon vill helst inte gå ut längre i vattnet än upp till magen innan hon vänder.

Det jag har hört är att alla hundar kan simma. Men man måste naturligtvis ta det försiktigt så man inte skrämmer dom när dom ska börja simma.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fia-mia
0

Beror nog på ras, vet en samojed som inte kan simma för att pälsen tynger ner henne medan retrievers stormtrivs i vatten

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Cockerspaniel
0

Vet inte om min hudn kan simma, skaffade henne i början av Augusti förra året så jag har inte kollat det eftersom vi inte kunnat gått någonstans då med henne. Och då vi väl kunde börja ta långa promenader med henne så var det försent med att bada.
Men jag tror hon kan simma, om inte så finns det ju flyttväsar :P

[Hilo]
0

Nej, alla hundar kan inte simma, även om det är vanligare att de kan, än inte.

Om de kan lära sig vet jag inte..

Lindalove
0

Oki då får man ta de försiktigt i början när hunden badar.

Ressu
0

Som nämnt så kan de flesta simma, är man väldigt osäker kan man ju gå med sin hund första gången och helt enkelt hålla den under magen så att den får in den rätta rörelsen.

Så lärde jag min Collie för många år sen att simma. Jag tror heller inte det är skillnad på raser utan mera på individer om de vågar eller inte. Hos oss simmar för tillfället 3 av 4. Den yngsta har ännu inte av egen fri vilja börjat simma, men följer ändå med ut då vi andra går.

Sedan finns ju flytväst om man inte kan / orkar hålla hunden. Jag är säker på att alla hundar kan lära sej simma om de redan inte kan det. Har man det besvärligt och är osäker på hur man gör så finns det ju hundsim man kan kontakta som utbildar både hundar och ägare hur de får sina hundar att simma, för simningen är ju väldigt hälsosam för hunden, speciellt överviktiga hundar som behöver träning.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus