Varför cocker spaniel?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Varför ska man välja just cocker spaniel? Jag har ju redan "valt"den här rasen, men jag vill veta allt om den, både på gott och ont.
Så- Varför cocker spaniel? Eller varför ska man inte ska välja den?
För att man kan göra vad man vill i avseende av aktiviteter :D De är riktigt bra allroundhundar ;)
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Man får en kul, energisk, rolig, sällskaplig, läraktig, gosig, vänlig och snabbtänkt hund om man väljer cocker spaniel 
Man får också en envis hund, har man aldrig haft hund hade jag kanske inte rekommenderat cockern som förstagångs hund. Dom är viljestarka så det krävs att man kan vara ledaren i familjen.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag visste inte alls att jag skulle bli en cocker spaniel ägare tills jag tingade en och läste om hundrasen. Har läst att det är en envis hund men passar bra som första hund.
Innan Lissie så hade jag och min familj tre hundar sen innan och två av dem ingick i utställning med mera medans den andra var mer för vakt och jakt. Men den sistnämnda, vart det inte så mycket träning med. Jag var så pass liten då så honom minns jag som ett elakt, busande ex som älskade bitas (ush!).
Så nu när man var 22 så satsade man mer på lydnad med hunden eftersom man var så pass stor och förstod sig mer på hundar. Men en förta hund tycker jag dem passar som, är ju bara att man är envisare än envisast med dem.
Är man det så får man bra resultat. Fast det kanske beror från människa till hund om hur lättlärda de är och om man själv orkar ta itu med deras envishet ^^
Hos oss blev det en cocker just pga av att jag ville ha en hund till utställning, lydnad, agility och sambon ville ha en "skogshund" så då föll valet på cockerspaniel. =)
Okej, tack! 
jag vill berätta en liten historia om min Hund Ådi
Vi hade precis klippt han (snaggad helt) och så gick jag ut på en promenard så mötte jag en gammal tant
Tanten: ååh vad söt valp hur gammal e den?
Jag: han är 5 år så han är vuxen
Tanten: Är du helt säker han är ju så valpig och lika söt som en valp.
hahha alla säger det när han e klippt det är jätte kul för då ser han ut som en labrador valp!

Det är likadant med Bella, när hon är nyklippt ser hon så valpig ut 
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag tycker det är jätte gulligt! Min hund Ådi är jätte valpig av sig med! så det är extra kul.