Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: pälsvård-skötsel
Läst 5178 ggr
Kattis999
0

Blev väldigt spontant med cocker spaniel!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på Er!

I fredags hämtade jag upp Ebba från en familj. Ebba är 8 år och skulle avlivas pga att familjens nya hund inte gick ihop med henne. Hon är fullt frisk, jätteglad go trevlig fin hund och hon är med mig på kontoret varje dag, så hon behöver inte vara själv. Hade inte alls planerat att skaffa hund, men har provat en vecka nu och eftersom det funkar så bra så tänkte jag behålla henne.

Men ni som vet - trimning fyra ggr om året, gör ni detta alla eller kan man även klippa? Hon är ganska långhårig nu. Sen undrar jag även om foder. Är royal canine cocker spaniel ett bra foder eller ska jag köpa Royal Canine Senior?

Tack på förhand!!

Ressu
0

Grattis till hunden, hon är så sockersöt! =) Roligt att det går bra och att ni trivs ihop, bra att det finns folk som vill ta sej an en äldre hund oxå!

Hos oss trimmas cockern betydligt oftare än 4 gånger i året, men det är mest pga att hon är mycket i skogen som jaktkompis till husse och så springer vi på en hel del utställningar.
Pälsen är mest lättskött om den blir klippt med maskin men sax går, dock måste jag varna att trimma med saxen tar flera gånger mera tid än att trimma med maskin.

Ang. fodret kan jag tyvärr inte säga något. Själva använder vi åt både cocker och sheltie 1st Choice och det har vi varit nöjda med.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ria74
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis till din nya familjemedlem, vilken söt dam Skrattande 

Jag brukar klippa min cocker, hon är inte på utställningar så det är inte så noga med hur hon blir klippt tycker jag.

Det tar en timme ungefär var annan till var tredje månad att hålla hennes päls i trim. Dock hinner hon bli ganska långhårig mellanåt.

Angående foder så har jag använt royal canin cocker till Bella och hon tycker om det. Visserligen är hon ett matvrak så det mesta i matväg går ner Glad

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fia-mia
0

Grattis till en underbar vän!

Har funderat länge på hur det kommer sig att man säljer den äldsta hunden om man får en ny. Logiskt sett borde man väl hitta ett hem till den nya?

Jag har ingen större koll på fodrena men med tanke på åldern hade jag satsat på senior-fodret.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Cockerspaniel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Katti999: Hittade en bra sida angående fodret. Eftersom jag, om 2 månader, ska börja med det fodret på min hund så har jag med läst om det och tycker det låter super bra.

http://foderbilen.se/royal-canin-cocker-spaniel-25-13kg.html

Min hund för tillfälle äter Royal Canin Medium Junior :)